loading...
زندگیتو عوض کن
محسن بازدید : 185 سه شنبه 11 اسفند 1394 نظرات (0)
باز هم به اواخر تابستان نزدیک شدیم و طبق رسم سال‌های گذشته‌ی اپل، در واپسین روزهای فصل گرم سال، با دستاورد جدید اپل در صنعت موبایل آشنا شدیم. یک مراسم شکیل برگزار شد و طی آن، اپل مانند سال گذشته دو گوشی را رونمایی کرد.
کیفیت ساخت انقلابی؟ دوربین 8 مگاپیکسلی؟ صفحه‌نمایش بزرگ‌تر؟ NFC؟ خوب پس چه چیزی در این گوشی یک مزیت جدید برای آن ایجاد می‌کند؟ این‌ها که اکثرا در محصولات دو سال پیش سایر کمپانی‌ها حضور داشتند! آیا در سال 2014  باید از شنیدن این مشخصات شگفت‌زده شویم؟ یعنی باید باور کنیم که همه نوآوری‌های اپل با خاک‌سپاری استیو جابز، دفن شدند؟ اما نه، این نمی‌تواند پایان کار کمپانی‌ای باشد که عنوان باارزش‌ترین برند جهان را یدک می‌کشد. شاید دلیل اینکه ما هم در مورد محصولات ساخت اپل این‌قدر سخت‌گیر شده‌ایم، همین اعتبار نام اپل است. پس اجازه دهید بدون توجه به هر یک از این اعداد و ارقامی که از پیشرفت‌های محصولات جدید در کنفرانس‌های اپل اعلام می‌شوند، به بررسی پرچم‌داران امسال اپل بپردازیم و در آخر جواب این سوال را بدهیم که آیا آیفون 6 می‌تواند اپل را سربلند کند یا خیر؟



طراحی و ساخت


مستقیم سر اصل مطلب برویم: طراحی و ساخت! جایی که همیشه در مورد گوشی‌های اپل حرف‌های زیادی برای گفتن وجود دارد و البته حاشیه‌های زیادی که سعی می‌کنیم به اکثر آن‌ها اشاره‌ای کنیم.

 

 

همان‌طور که گفتیم، اصلی‌ترین تغییر آیفون 6 به بزرگ‌تر شدن آن برمی‌گردد. بزرگ‌تر شدنی که باعث تغییر هیچ یک از المان‌های متمایزکننده‌ی گوشی‌های اپل از دیگران نشد، المان‌هایی مانند کلید هوم معروف این گوشی، لبه‌های انحنادار، فضای زیاد بالا و پایین صفحه‌نمایش و البته کیفیت ساخت عالی، همه در این گوشی هم مانند دیگر گوشی‌های ساخت اپل وجود دارند.

اما بدنه‌ی این گوشی هم مانند دو نسل قبل، کاملا از آلومینیوم ساخته شده است که همان حس کیفیت فوق‌العاده را به کاربر انتقال می‌دهد. به محض اینکه گوشی را در دست می‌گیرید، خنکی آلومینیوم باعث القای حس کیفیت به شما می‌شود که شاید مشابهش را بتوان فقط در HTC One احساس کرد. اما با اولین نگاه به گوشی، یک آیپد مینی کوچک، اولین تصویری بود که در ذهنمان تداعی شد. دیگر از لبه‌های تراشیده‌شده با الماس در دور قاب خبری نیست و با یک قاب کاملا انحنادار مشابه طراحی آیپد مینی مواجه هستیم. در مورد اینکه آیا این طراحی نسبت به طراحی iPhone 5 و 5s بهتر شده یا بدتر نظری نمی‌دهیم؛ چرا که اعتقاد داریم در این مورد نظرات بسیار متفاوت است و به سلیقه‌‌ی افراد بستگی دارد. شاید اگر بخواهم نظر شخصی خودم را در این مورد دخیل کنم، هنوز هم طراحی آیفون 5 را برتر از دیگر گوشی‌های ساخت اپل و شاید دیگر کمپانی‌ها بدانم؛ اما این دلیلی بر زیبا نبودن آیفون 6 نیست. با این حال باید اذعان کنیم این لبه‌های گرد بهتر در دست جای می‌گیرد و بهتر می‌نشیند. با اینکه از لیز بودن قاب پشتی هم نمی‌توان چشم‌پوشی کرد.


نمای جلویی گوشی یک تغییر بزرگ نسبت به مدل قبلی داشته که در همان نگاه اول کاملا به چشم می‌آید. شیشه‌ی صفحه‌نمایش این گوشی کمی از قاب بیرون‌تر است و در محل اتصال به قاب مقداری هم خمیدگی دارد که چشم را به خود جلب می‌کند. ترکیبی که بی‌شباهت به لومیا 920 نوکیا هم نیست. جالب اینکه وقتی مدتی با این گوشی کار می‌کنید، بعد از نگاه به آیفون 5 حس عجیبی از تخت بودن صفحه‌نمایش‌های قبلی به شما دست می‌دهد که بیشتر به عادت کردن چشم به خمیدگی گوشه‌های صفحه مرتبط است.

 

 

خوشبختانه اپل این گوشی را نیز در همان سه رنگ قبلی یعنی خاکستری، نقره‌ای و بژ تولید کرده تا کماکان سه حق انتخاب برای خریداران وجود داشته باشد. سه رنگی که همانند آیفون 5s تکرار شده و باز هم از رنگ مشکی در این مدل خبری نیست. اما موردی که انتظارش را نداشتیم، خش‌پذیری کمتر این گوشی نسبت به مدل‌های قبلی است. در کل مدتی که این گوشی را تست می‌کردیم، هیچ خط و خشی در استفاده‌ی معمول بر روی آن حک نشد. جالب اینکه در زمان آیفون‌های 5 و 5s در همین حین خط و خش‌هایی بر روی گوشی‌ها نقش بسته بودند.

 

اگر نگاهی به اطراف گوشی بیندازیم، در قسمت جلویی صفحه‌نمایشی را می‌بینیم که در بالا و پایین آن، به میزان کافی، فضای خالی وجود دارد! در ابعادی کمتر از آیفون 6، ال‌جی توانسته در Nexus 5 یک صفحه‌نمایش 5 اینچی را جای دهد که به دلیل همین کم کردن فضای اطراف صفحه‌نمایش بوده است؛ اما در این فضا، در قسمت بالایی می‌توان دوربین مکالمات تصویری، سنسور مجاورت و بلندگو را مشاهده کرد. قسمت پایینی هم فقط میزبان کلید هوم معروف اپل است.

 

 

اما یکی از مهم‌ترین تغییرها در چیدمان کلیدها در این گوشی اتفاق افتاد. کلید پاور که پیش‌تر بر روی لبه‌ی بالایی قرار داشت، به سمت راست بدنه منتقل شد تا با توجه به بلندتر شدن طول بدنه، دسترسی به آن برای کاربران راحت‌تر باشد. 

 

اما لبه‌ی سمت چپ گوشی تغییری را شاهد نبوده و همانند سابق، کلیدهای کنترل صدا و البته سوئیچ قطع و وصل صدا را در خود جای داده است. 

 

لبه بالایی دیگر یک لبه کاملا صیقلیست و بر روی لبه پایینی هم، درگاه Lightning، جک 3.5 میلی‌متری صدا، میکروفون و بلندگو تعبیه شده‌اند.

 

اما طراحی پشت گوشی چگونه است؟ به محض اینکه گوشی را برگرداندیم، خود را در چالش سطل آب یخ یافتیم! آیا بر روی قاب پشتی گوشی جدید اپل، جوش زده است؟ دوربین آیفون 6 کمی از بدنه‌ی این گوشی بیرون زده که حتی در زمان عرضه Nexus 5 هم این مدل طراحی را بد نامیدیم، حال بعد از گذشت یک سال، جناب آقای سِر جانی آیو دوربین این گوشی را خارج از بدنه طراحی نموده‌اند! 

 

 

به شدت ترجیح می‌دادیم قطر این گوشی یک میلی‌متر بیشتر باشد، اما دوربین با بدنه هم‌سطح بود. مسلما خارج بودن دوربین از بدنه معایب فراوانی دارد که اگر از جنبه‌ی منظره بد آن بگذریم، لنز دوربین همواره در خطر خط افتادن و یا حتی شکستن است. پس این نکته را یک پوئن بسیار منفی در طراحی آیفون 6 می‌دانیم. در کنار دوربین هم، لنز و میکروفون قرار گرفته‌اند.

 

 

یکی دیگر از مواردی که بسیار به چشم می‌آید، خطوط بالا و پایین قاب پشتی است که تا حدودی بر روی زیبایی گوشی تاثیر گذاشته است. شاید اگر تضاد رنگ این خطوط با بدنه این‌چنین زیاد نبود، کمتر آزاردهنده به نظر می‌رسید؛ با این حال، این بخش از طراحی هم می‌تواند بسته به سلیقه‌ی افراد قضاوت شود.

 

 

با اینکه سایز صفحه‌نمایش آیفون جدید نسبت به قبل، حدود 17.5 درصد افزایش یافته، اما طول گوشی حدود 11 درصد بیشتر شده و اپل مقداری از فضای بالا و پایین صفحه‌نمایش را کم کرده است. مسلما این تلاش اپل برای تسهیل کار با گوشی با یک دست صورت پذیرفته که می‌توان آن را ادای احترامی از سمت تیم کوک در جهت آرامش روح استیو جابز دانست. همچنین، تلاش برای باریک‌تر کردن گوشی هم در همین راستا بود که البته کاش صورت نمی‌گرفت و دوربین این گوشی را در بدنه حفظ می‌کرد.

 

 

در مجموع، طراحی این گوشی دستخوش تغییرات زیادی شده که بسیاری از آن‌ها مثبت بوده است و البته موارد منفی‌ هم در این میان وجود داشته است. با این حال، در زمان معرفی گوشی و در دستان تیم کوک، از چهره‌ی گوشی به مراتب کمتر خوشمان آمد تا زمانی که در دست با آن کار کردیم. این گوشی را جزو قشر بدعکس جامعه قرار می‌دهیم که خودش به مراتب از عکس‌هایش جذاب‌تر و دل‌نشین‌تر است و بهتر است که در شبکه‌های اجتماعی فعالیت زیادی نداشته باشد.



صفحه‌نمایش 

با اینکه ترجیح می‌دادیم آیفون 6 بالاخره رزولوشن بالاتری ارائه دهد، اما از این رزولوشن موجود با اعداد عجیب 750×1334 پیکسل هم خیلی ناراضی نیستیم.

بالاخره اپل صفحه‌نمایش گوشی‌هایش را بزرگ‌تر کرد. این هم یکی دیگر از مواردی است که به سختی می‌شد در زمان حیات استیو جابز انتظارش را داشت. اما تیم کوک که دیگر نفر اول اپل محسوب می‌شود، خود را موظف به ادامه راه استیو جابز نمی‌داند و تفکرات خود را در کوپرتینو جاری ساخته که یکی از آن‌ها، توجه به خواسته‌ی مخاطبان و ساخت گوشی‌های بزرگ‌تر از 4 اینچ است. آیفون 6 با صفحه‌نمایشی 4.7 اینچی از نوع IPS تولید شده که همان پنل موردعلاقه‌ی اپل برای محصولاتش محسوب می‌شود. 

 

 

خیلی عجیب نبود زمانی که در معرفی این گوشی، رزولوشن صفحه‌نمایش آن 1334×750 پیکسل اعلام شد؛ چراکه با وجود سایز 4.7 اینچی و این رزولوشن، به همان تراکم پیکسلی 326ppi می‌رسیم که در چند نسل قبلی آیفون‌ها هم دیده بودیم. در واقع، اپل با این رزولوشن استاندارد رتینا را معرفی کرد و حال در سال 2014 هم به همین رزولوشن و اعتقادش برای کافی بودن این مقدار برای چشم انسان وفادار مانده است. شاید از نظر عددی، این رزولوشن در مقایسه با رزولوشن رقیبان این گوشی که کمترینشان Full HD است، تا حدودی خنده‌دار به نظر آید؛ اما چشم‌های پرخطای بشری اعتقادات اپل را تایید می‌کند و با همین رزولوشن هم، بیننده محو کیفیت و تصویرهای نمایش‌داده‌شده در صفحه‌نمایش این گوشی خواهد شد!

 

 

یکی از مواردی که می‌توان بهبودش را در صفحه‌نمایش آیفون 6  نسبت به 5s احساس کرد، میزان روشنایی صفحه است. با اینکه حداکثر روشنایی صفحه‌نمایش آیفون 5s هم حدود 580 نیت و جزو پرنورترین‌ها بود، روشنایی این گوشی از مدل پیشین هم بیشتر شده تا با بیش از 600 نیت روشنایی، یکی از نورانی‌ترین صفحات نمایش موجود بر روی گوشی‌ها را تا به امروز شاهد باشیم. بالطبع، با وجود پنل IPS فوق‌العاده‌ای که در این صفحه‌نمایش استفاده شده، رنگ‌ها هم بسیار واقعی و طبیعی و البته با حداکثر دقت به نمایش گذاشته می‌شوند. در مورد زاویه‌ی دید این پنل‌ها هم به کرات گفته‌ایم و احتیاجی به توضیح مکررات نیست؛ فقط می‌توان گفت با وجود یک صفحه‌نمایش نسبتا بزرگ 4.7 اینچی و البته زاویه‌ی دید فوق‌العاده این صفحه‌نمایش، انتظار اینکه در مکان‌های عمومی مانند مترو، سایر افراد نتوانند فعالیت‌های شما را در گوشیتان رصد کنند، انتظار بی‌جایی است. 

 

 

در کل، با اینکه از رزولوشن تکراری اپل تا حدودی دلزده شده‌ایم، اما تصمیم جسورانه تیم کوک برای تولید گوشی با صفحه‌نمایش بزرگ‌تر از 4 اینچ را بسیار تحسین می‌کنیم. واقعا در تمامی این سال‌ها می‌شد جای خالی اپل را در بازار فبلت‌ها احساس کرد که دیگر این جای خالی توسط پرچم‌داران جدید اپل پر شده است.

 

سخت افزار


به بخش عجایب گوشی‌های اپل خوش آمدید. اینجا، جایی است که طرفداران اپل و صد البته مدیران این کمپانی، همواره به آن می‌نازند و همواره هم تا پیش از این، سربلند بوده‌اند. حالا می‌خواهیم آیفون 6 را از نظر سخت‌افزاری بررسی کنیم.
اعدادی که در بازار امروز در بخش سخت‌افزار محصولات اعلام می‌شوند، ما را بدعادت کرده‌اند. پردازنده‌های 8 هسته‌ای، فرکانس‌های 2 گیگاهرتز به بالا، 3 گیگابایت حافظه‌ی رم (که از رم کامپیوتری که من این نقد را در آن تایپ نمودم بیشتر است) و غیره. همه‌ی این اعداد باعث شده اپل خود را به زحمت نیندازد و هیچ‌وقت از قطعاتی که در محصولاتش به کار برده است چیزی نگوید؛ اما چون اپل نگفته دلیل نمی‌شود که ما هم نگوییم. پس به این قسمت توجه کنید:
سخت‌افزار آیفون 6 از چیپست جدید اپل با نام A8 تشکیل می‌شود که شامل یک پردازنده‌ی دو هسته‌ای 64 بیتی با فرکانس 1.4 گیگاهرتز، یک پردازشگر گرافیکی از نوع PowerVR GX6450 و یک گیگابایت حافظه‌ی رم است. 
شاید با خواندن این مشخصات متوجه شدید که چرا اپل تمایلی برای گفتن مشخصات دقیق سخت‌افزار گوشی‌هایش نشان نمی‌دهد. در کنار این چیپست، همانند قبل یک چیپ کمکی با نام M8 وجود دارد که قدرتمندتر از قبل، حرکات را درک می‌کند. در واقع با کمک این چیپست گوشی متوجه می‌شود که شما در حال حرکت با دوچرخه هستید یا دویدن یا خواب. از دیگر مزایای این چیپ، صرفه‌جویی در مصرف باتری است؛ چرا که مثلا در زمانی که شما در حال دوچرخه‌سواری باشید، گوشی دیگر در حال جستجوی مداوم شبکه‌های Wi-Fi نخواهد بود و این به کمتر مصرف شدن باتری کمک شایانی می‌کند.
اما اجازه دهید قدرت این سخت‌افزار ظاهرا خجالت‌آور اپل را در عمل بسنجیم.

 

 در بنچمارک GeekBench 3 که عملکرد پردازنده را در حالت تک هسته‌ای و چند هسته‌ای بررسی می‌نماید، نتایج نشان از قدرت بسیار خوب این پردازنده دو هسته‌ای داشت، طوری که فاصله زیادی بین این گوشی با پرچم‌داران دارای Snapdragon 801 و یا هشت هسته‌ای‌های سامسونگ وجود نداشت.

 

اما در تست Basemark OS II که به صورت کلی دستگاه را از نظر عملکرد CPU، GPU، حافظه، مرورگری و ... مورد آزمایش قرار می‌دهد، این گوشی توانست عملکردی بهتر از  همه گوشی‌های موجود در بازار تا به امروز را به ثبت رساند.

 نتایج تست Basemark X که به صورت اختصاصی عملکرد گرافیکی دستگاه را مورد بررسی قرار می‌دهد هم حاکی از بی رقیب بودن گوشی‌های جدید اپل در بازار بود.

تست GFX 3 هم تست گرافیکی دیگریست که جزئیات بیشتری را به چالش می‌کشد. نتایج واقعا خارج از انتظار هستند! با اینکه آیفون 6 از رزولوشن 1080p بهره نمی‌برد، اما در تست Off Screen این بنچمارک هم نتایج فوق‌العاده‌ای کسب می‌کند تا به این نتیجه برسیم که پردازشگر گرافیکی PowerVR GX6450، عملکرد بی‌نقصی دارد.
نتایج تست‌ها را نیز با تست‌های مرورگری اینترنت یعنی Kraken 2 و BrowserMark به پایان می‌رسانیم تا با دیدن آن‌ها، بیش از پیش متعجب شوید.


در پایان، باید گفت که امسال هم اپل گوشی‌هایی تولید کرد که در زمان ورودشان به بازار، قدرتمندترین‌های بازار هستند. پردازشگر گرافیکی PowerVR عملکردی بهتر از نمونه‌های مشابهش یعنی Adreno 420 که بر روی غول‌های Snapdragon 805ای بازار قرار دارند به نمایش گذاشت و پردازنده‌ی 2 هسته‌ای 64 بیتی اپل هم برتری‌اش را به رخ 4 هسته‌ای‌های Krait 400 بازار کشید تا باز هم در زمینه‌ی عملکرد سخت‌افزاری، کاربران امسال اپل هم هیچ نوع نگرانی نداشته باشند. اپل کماکان باید در این بخش خود را مدیون سیستم‌عامل انحصاری‌اش بداند که می‌تواند با بهره‌گیری از حداکثر توانایی سخت‌افزار، چنین نتایجی را رقم بزند.
پس باز هم اپل با حداقل سخت‌افزار، حداکثر خروجی را به کاربرانش تحویل می‌دهد تا کماکان در مورد برترین عملکرد سخت‌افزاری، جای شک و شبهه‌ای باقی نگذارد.
اما راه‌های ارتباطی بی‌سیم این گوشی، از همیشه کامل‌تر است. شبکه‌های 3G و 4G با تعداد باندهای بیشتر از همیشه توسط این گوشی پشتیبانی می‌شوند. دستگا‌ه‌های شرکت اپل شامل گوشی‌ها و تبلت‌ها، ‌در کشور‌هایی که از «فروشگاه‌های رسمی اپل» (Apple Store)  خبری نیست، از لحاظ unlock بودن به دو دسته‌ی کلی تقسیم می‌شوند. گوشی‌هایی که قفلشان توسط کارخانه باز شده است که Factory Unlocked نامیده می‌شوند و گوشی‌هایی که قفلشان توسط اپراتور باز شده که Carrier Unlocked نامیده می‌شوند. دستگاه‌های Factory Unlocked به دستگاه‌هایی گفته می‌شوند که به صورت پیش‌فرض و پس از تولید، شبکه‌های اتصالی‌شان قفل نیستند و با تمام سیم‌کارت‌ها از هر اپراتوری می‌توان در لحظه‌ی خرید با آن‌ها ارتباط برقرار کرد. در این دستگاه‌ها بدون پرداخت هزینه‌ی اضافی می‌توان از تمام سیم‌کارت‌های اپراتورهای مختلف استفاده کرد . در بسته‌بندی این نوع گوشی‌ها یا تبلت‌ها، یک عدد سوزن مخصوص باز کردن درپوش شیار سیم‌کارت وجود دارد؛ اما به علت Unlock بودن، این گوشی‌ها، در شیار سیم‌کارتشان سیم‌کارتی قرار ندارد. در مقابل گوشی‌ها و تبلت‌های Carrier Locked از سوی اپراتور طرف قرارداد با شرکت اپل، قفل می‌شوند. قیمت این دستگا‌ه‌ها در مقایسه با دستگاه‌هایی که توسط کارخانه و به صورت Unlocked عرضه می‌شوند، کمتر است. البته در این نوع دستگا‌ه‌ها،اپراتورها با شما قراردادی منعقد خواهند کرد که هزینه‌ی ماهیانه‌ی این قراداد برای شما اختلاف قیمتی در حد  خرید دستگاه Locked خواهد داشت. همچنین دستگاه شما در پایان قرارداد که معمولا دو ساله است، به صورت خودکار Unlock خواهد شد. در مدت این قرارداد کاربر  قادر به استفاده از سیم‌کارت‌های اپراتورهای دیگر نخواهد بود. اما خریداران دستگاه‌های Locked، گزینه‌ی دیگری هم دارند و می‌توانند با پرداخت هزینه‌ای، برای دستگاه خود از طریق Carrier یا همان اپراتور طرف قرارداد، کد Unlocked خریداری کنند و از دستگاه‌ خود به صورت آزادانه استفاده کنند.‌ در بسته‌بندی این دستگاه‌ها سوزنی برای باز کردن درپوش شیار سیم‌کارت وجود ندارد و در داخل شیار سیم‌کارت گوشی هم سیم‌کارت اپراتور طرف قرارداد مثل AT&T از ابتدای خروج از جعبه وجود دارد. در ایران به دلیل نبودن فروشگاه‌های رسمی شرکت اپل، محصولات از اپراتورها همراه با هزینه‌ی Unlock کردنشان خریداری و وارد کشور می‌شوند. اما یکی دیگر از راه‌ها برای تشخیص آیفون یا آی‌پد Factory Unlocked یا Carrier Unlocked استفاده ازPart Number   است. کاربران با استفاده از این کد به راحتی می‌توانند به نوع دستگاه خود پی ببرند. بنابراین فارغ از اینکه آیفون یا آی‌پدتان Factory Unlocked یا Carrier Unlocked است، دستگاه شما کاملا آماده‌ی استفاده است و می‌توانید از سیم‌کارت‌های اپراتورهای گوناگون در آن بهره ببرید. در مجموع هر دو حالت گوشی یعنی Factory Unlocked و Carrier Unlocked در ایران تفاوتی از نظر قیمت، کارکرد و امکانات با هم ندارند. همچنین، سرعت Wi-Fi در این گوشی با وجود پشتیبانی آن از استاندارد ac بسیار بهتر از قبل شده است. Bluetooth  نسخه‌ی 4 هم که حضور دارد و البته NFC هم بالاخره به این گوشی راه پیدا کرد. البته از NFC این گوشی فقط می‌توان برای پرداخت‌های آنلاین توسط ApplePay استفاده کرد که زمان چندان نزدیکی برای استفاده از این قابلیت در ایران متصور نیستیم. درگاه ارتباطی این گوشی هم مانند گذشته Lightning است و کماکان متاسفانه از USB On The Go پشتیبانی صورت نمی‌پذیرد.

 

نرم‌افزار


اما عجایبی که در قسمت قبل در موردشان صحبت کردیم، اکثرا به واسطه سیستم‌عامل انحصاری اپل رقم می‌خورند. آیفون 6 به صورت پیش‌فرض از نسخه‌ی 8 سیستم‌عامل iOS استفاده می‌کند. این نسخه از iOS تغییرات ظاهری کمی نسبت به نسخه قبلی داشته است، اما در این قسمت سعی می‌کنیم به طور اجمالی نگاهی به سیستم‌عامل این گوشی بیندازیم. به طور کلی، هر ساله و در نقد آیفون‌های قبلی هم، به طور مفصل در مورد قابلیت‌ها و امکانات iOS صحبت کرده‌ایم؛ بنابراین به تکرار مکررات نمی‌پردازیم.
همانند قبل، دو راه برای باز کردن قفل صفحه‌نمایش وجود دارد، یکی تعیین رمز 4 رقمی (که البته می‌توان به جای رمز 4 رقمی، از رمز با تعداد کاراکتر نامحدود هم استفاده کرد) و یا استفاده از Touch ID. شاید بهتر بود در مورد عملکرد TouchID در بخش سخت‌افزار می‌گفتیم، اما الان هم دیر نیست. 

 

حسگر اثر انگشت آیفون 6 هم مانند قبل عملکردی بی‌نقص دارد و چون به اندازه‌ی کافی با آن آشنا شده‌اید، به توضیح جزئیات آن نخواهیم پرداخت.

 

 

نحوه‌ی چیدمان اپلیکیشن‌ها در این نسخه تغییری نکرده است، فقط با بزرگ‌تر شدن صفحه‌نمایش یک ردیف اضافه شده که البته می‌توان انتخاب کرد که یک ردیف اپلیکیشن اضافه شود یا همان تعداد اپلیکیشن با مقداری افزایش ابعاد، بزرگ‌تر نمایش داده شوند.


 

پنل کنترل سنتر که با کشیدن انگشت از پایین به بالا در هر صفحه‌ای باز می‌شود، تغییری در چیدمان نداشته و فقط از نظر گرافیکی مقداری رنگ‌ها تغییر داشته‌اند. با اینکه این منو از iOS 7 پا به سیستم‌عامل اپل گذاشت؛ ولی عملکردی فوق‌العاده دارد. مزیتی که این منو نسبت به منوی Notification اندروید دارد، این است که بدون احتیاج به بستن اپلیکیشن، می‌توانید تغییراتی مانند قطع کردن یا وصل کردن Wi-Fi و یا تغییر نور صفحه‌نمایش و... را انجام دهید.

 

 

اما Notification Center هم که با کشیدن انگشت از بالا به پایین ظاهر می‌شد، تغییراتی داشته است. قبلا صفحات Today،  All و Missed وجود داشت که یکی از آن‌ها حذف شده و الان به جای آن فقط صفحات Today و Notification قرار گرفته است. یک قابلیت مفید در این بخش اضافه شده که از همان بخش Notification Center می‌توانید به مسیج‌هایتان پاسخ دهید.
در همین بخش امکان اضافه کردن ویجت هم افزوده شده که هنوز چندان موردتوجه برنامه‌نویسان قرار نگرفته است؛ چرا که ویجت‌ها باید توسط سایر توسعه‌دهندگان تولید شوند و برای نصب در فروشگاه اپل قرار گیرند.

مانند قبل، با دو مرتبه فشردن کلید Home، صفحه مالتی تسک باز می‌شود که در بالای این صفحه، لیست افرادی وجود دارد که در علاقه‌مندی‌های شما قرار دارند. با وجود این منو، در هر برنامه‌ای که باشید، می‌توانید با باز کردن صفحه مالتی تسک، اعمالی مانند تماس یا ارسال مسیج را انجام دهید.
یکی دیگر از برتری‌های iOS به دیگر سیستم‌عامل‌ها، منوی سرچ بسیار قدرتمند آن با نام Spotlight است. منویی که در هر صفحه‌ای انگشتتان را بر روی صفحه به پایین بکشید ظاهر می‌شود و آماده‌ی جستجو کردن کلمه موردنظر شماست. پیش‌تر کلمه‌ای که در این منو می‌نوشتید از داخل برنامه‌ها، کانتکت‌ها، متن مسیج‌ها و غیره جستجو می‌شد؛ اما در iOS 8 جستجو از اینترنت مانند ویکی‌پدیا، IMDB و App Store و ... هم صورت می‌پذیرد.
برخلاف اکثر گوشی‌های هوشمند رده‌بالا که برای اجرای بازی‌ها از واسط  گرافیکی OpenGL ES استفاده می‌کنند، اپل واسط گرافیکی (API) انحصاری خود را برای iOS 8 طراحی کرده که Metal نام دارد. طبق ادعای اپل، Metal ارتباط بهتر و بهینه‌تری بین سخت‌افزار و نرم‌افزار برقرار می‌کند که به سازندگان بازی‌های کامپیوتری امکان می‌دهد تا بتوانند بازی‌های باکیفیت‌تر و در عین حال روان‌تری برای آیفون بسازند. بازی‌هایی که طبق ادعای اپل می‌توانند از لحاظ کیفیت با بازی‌های کامپیوترهای رومیزی رقابت کنند.
برتری Metal آنجایی است که برنامه‌نویسان و بازی‌سازان به جای کار با درایورهای گرافیکی، می‌توانند به طور مستقیم با پردازنده‌ی گرافیکی درگیر شوند و بتوانند به پردازنده‌ی گرافیکی بگویند که چطور محاسبات گرافیکی را انجام دهد.
در حال حاضر بخشی در App Store برای بازی‌هایی که از Metal استفاده می‌کنند تعبیه شده و بازی‌های معروفی نظیر Asphalt 8، با این رابط جدید، بازسازی شده‌اند. لازم به ذکر است که تنها چیپست‌های A7 و جدیدتر از Metal پشتیبانی می‌کنند و بنابراین تنها کاربران گوشی‌های iPhone 5s، iPhone 6 و iPhone 6 Plus قادر به استفاده از Metal خواهند بود.
به دلیل کیبورد استاندارد، بسیار کامل و کم‌‎نقص اپل همیشه تایپ کردن در دستگاه‌های ساخت اپل لذت‌بخش بود و با توجه به حساسیت و هوشمندی بالای iOS در درک لمس‌ها، تایپ در دیوایس‌های اپلی به راحتی صورت می‌پذیرفت. حال اپل امکان نصب کیبوردهای دیگر را هم ایجاد کرده است تا کاربران بتوانند برای تنوع، از کیبوردهای دیگری هم استفاده کنند. برای مثال، با نصب اپلیکیشن SwiftKey بر روی آیفون 6 می‌توان از همه‌ی امکانات کیبوردهای متنوع و کاربردی این برنامه استفاده کرد. در ضمن، کیبورد استاندارد اپل هم، بسیار هوشمندانه کلمات پراستفاده‌ی شما را شناسایی می‌کند و با تایپ حروف اول کلمه، کلمات مشابه را پیشنهاد می‌دهد که در اکثر مواقع، عملکردی دقیق و کاربردی‌ دارد. در کل، iOS 8 تغییری انقلابی‌ برای کاربر به وجود نیاورده است؛ اما باید در نظر داشته باشیم که اکثر مواقع برای مواردی که نارضایتی در پی داشته‌اند و یا عملکردی عالی نداشته‌اند به انقلاب نیاز است، که این مورد در مورد iOS اپل هیچ‌وقت صدق نمی‌کرد و این سیستم‌عامل همواره عملکرد مناسبی داشته که چندان نیازی به یک انقلاب بر روی آن احساس نمی‌شد. با این حال، اضافه شدن مواردی که ذکر کردیم، تا حدودی کار با iOS را برای کاربران راحت‌تر کرده و تجربه بهتری را نسبت به iOS 7 به ارمغان خواهد آورد.

 

باتری و عملکرد باتری

 

باز هم  اپل از ظرفیت باتری گوشی‌های جدید خود چیزی نگفت؛ اما مشخص شده که باتری آیفون 6 یک باتری لیتیوم پلیمری 1810 میلی‌آمپر ساعتی است. این ظرفیت نسبت به ظرفیت 1440 میلی‌آمپر ساعتی آیفون 5s افزایش داشته است، اما فراموش نکنید که صفحه‌نمایش هم بزرگ‌تر شده و تعداد پیکسل‌ها نزدیک به 2 برابر بیشتر شده است. باتری این گوشی در حالت آماده به کار، حدود 8 روز دوام آورد که این به خودی خود نسبت به آیفون 5s عدد بهتری است؛ اما در استفاده‌ی معمولی شامل مکالمه، پخش ویدئو، مرورگری اینترنت و مقداری هم بازی، این گوشی هم عملکردی شبیه به آیفون 5s داشت و حدود 1.5 روز دوام آورد. البته مقداری بهبود در این زمینه احساس می‌شد؛ اما نه به صورتی که ما را شگفت‌زده کند. در کل، با توجه به بزرگ‌تر شدن صفحه‌نمایش، شاید انتظار داشتیم که باتری عملکردی بدتر و یا برابر با آیفون 5s داشته باشد؛ اما خوشبختانه باتری این گوشی شارژدهی بیشتری داشت تا باعث امیدواری کاربرانش شود.

 

دوربین


دوربین آیفون 6 به سنسور تصویر 8 مگاپیکسلی مجهز است. دقیقا همان رزولوشنی که از آیفون 4s به بعد شاهد بوده‌ایم. سایز سنسور تصویر دوربین این گوشی، دقیقا به اندازه‌ی سایز سنسور تصویر آیفون 5s است. در حقیقت بزرگ‌ترین تغییرات دوربین نسبت به مدل پیشین را می‌توانیم در سرعت و دقت فوکوس خودکار و آپدیت‌های نرم‌افزاری ببینیم.

 

 

اپل در دوربین این گوشی، از یک نوع فناوری استفاده کرده که پیش‌تر شبیه به آن را بر روی دوربین DSLR کانن، یعنی 70D دیده بودیم. یک نوع فناوری فوکوس خودکار تشخیص فاز (Phase Detection) وابسته به سنسور تصویر که اپل آن را فوکوس پیکسل (Focus Pixel) می‌نامد. البته اپل در به کارگیری این فناوری بر روی دوربین گوشی‌های همراه پیشتاز نیست و قبلا، دوربین‌های سامسونگ گلکسی S5 و ال‌جی G3 به این نوع فوکوس خودکار مجهز شده بودند.



چیپست قوی‌تر و فوکوس خودکار سریع‌تر، به آیفون 6 کمک کرده که در تشخیص چهره، خیلی دقیق‌تر و سریع‌تر عمل کند. لرزش‌گیر تصویر آیفون 6 برخلاف برادر بزرگ‌ترش یعنی آیفون 6 پلاس از نوع دیجیتالی است؛ با این حال اپل قول داده که این لرزش‌گیر تصویر، وظیفه‌ی خود را به خوبی انجام می‌دهد. رزولوشن عکس‌های پانورامای دوربین این گوشی نیز افزایش یافته و اکنون آیفون 6 می‌تواند عکس‌های پانورامای 43 مگاپیکسلی بگیرد. به هر صورت چیپست جدید A8 کاری کرده که همه چیز سریع‌تر شود، از شات‌های سریع‌تر در هنگام عکاسی HDR گرفته تا بالا آمدن اپلیکیشن دوربین.

 

 

دوربین جلویی گوشی شاهد بهبودهای چشمگیری بوده است. طبق ادعای اپل، دوربین دوم آیفون 6، می‌تواند تا 81 درصد نور بیشتری را نسبت به دوربین دوم 5s جذب کند. البته از آنجایی که نسبت کانونی لنز بر روی همان عدد F/2.2 ثابت مانده، خیلی در این مورد مطمئن نیستیم. جالب‌ترین بهبود را باید در عکاسی پیاپی دید. دوربین جلویی این گوشی می‌تواند با سرعت 10 فریم بر ثانیه عکاسی پیاپی کند. به علاوه این دوربین می‌تواند عکس‌های HDR بگیرد و ویدیوی HDR نیز ضبط کند.
به لطف iOS 8، واسط کاربری دوربین میزبان بهبودهایی بوده است. اگر صفحه را برای فوکوس کردن لمس کنید، گوشی امکان تغییر نوردهی از طریق بالا و پایین بردن یک اسلایدر را به شما می‌دهد. بدین ترتیب شما می‌توانید بسته به نوع صحنه، جبران نوردهی را تغییر دهید. به علاوه می‌توانید فوکوس و نوردهی را قفل کنید و البته، این چیز جدیدی نیست.
در قسمت سمت چپ صفحه‌ی اپلیکیشن دوربین، اپل کنترل‌هایی را برای سوییچ کردن به دوربین جلویی قرار داده است. در کنار آن نیز دکمه‌ی تایمر (قابلیت تنظیم بر روی 3 یا 10 ثانیه)، انتخاب مود HDR و در نهایت دکمه‌ی تنظیمات فلاش قرار دارد.

 

 


در کنار دکمه‌ی لمسی شاتر، اسلایدری قرار دارد که به وسیله‌ی آن می‌توانید به مود عکاسی (Photo)، عکاسی با نسبت مربعی (Square)، پانوراما، ویدیو، اسلوموشن و تایم لپس بروید. برای فعال کردن مود عکاسی پیاپی، کافی است که دستتان را اندکی بیشتر بر روی دکمه‌ی شاتر نگه دارید. 
وقتی عکاسی با آیفون 6 را شروع می‌کنید، نکته‌ای که بلافاصله متوجه آن می‌شوید، سرعت است. قطعا آیفون 5s کند نبود؛ ولی آیفون 6 به وضوح سریع‌تر است. زمان تاخیر بین عکس‌ها بسیار کاهش یافته و پردازش عکس‌های HDR تنها یک ثانیه طول می‌کشد. 

 

 

گستره‌ی دینامیکی این دوربین عالی است. قسمت‌های روشن‌تر و تاریک‌تر عکس، نوردهی بسیار مناسبی دارند و در مواقعی بسیار، اصلا به عکاسی HDR نیاز نیست. غلظت رنگ عکس‌ها اندکی از حالت طبیعی بیشتر است؛ با این حال به نظر می‌رسد این کلکی است که بیشتر سازندگان گوشی‌های همراه برای زیباتر کردن عکس دوربین‌ها می‌زنند. خوشبختانه غلظت رنگ‌ها در ذوق نمی‌زند.
طبق معمول همه‌ی گوشی‌های آیفون، تفکیک جزئیات در بزرگنمایی زیاد بسیار عالی است. سوژه‌ها در شرایط نوری خوب، کاملا با جزئیات زیاد و شارپ هستند. باید گفت که شارپنس گوشه‌های تصویر نسبت به آیفون 5s افزایش یافته و اکنون گوشه‌های تصویر نیز مثل وسط تصویر تفکیک جزئیات خوبی دارد. 
مود HDR آیفون 6، دو عکس می‌گیرد و آن‌ها را با یکدیگر ترکیب می‌کند تا یک عکس با نوردهی مناسب و گستره‌ی دینامیکی زیاد به دست آید. به نظر می‌رسد که در مود HDR، سایه‌ها به حال خود رها می‌شوند و تنها عملی که صورت می‌گیرد، سعی در افزایش جزئیات مناطق پرنور است. به طور کلی اثر عکس‌های HDR را خیلی حس نکردیم و به نظر می‌رسد که زیاد چشمگیر نباشد.
عکاسی در نور ضعیف دوربین آیفون 6 بهبودهای چشمگیری نسبت به مدل پیشین داشته است. به لطف لرزش‌گیر تصویر دیجیتالی موثر، دوربین می‌تواند سرعت شاتر را تا حد زیادی پایین بیاورد و بدین ترتیب نوردهی خوبی از صحنه داشته باشد. این طوری آیسو (ISO) نیز بر روی مقادیر پایین قرار می‌گیرد تا عکس باکیفیت‌تری به دست آید. با این حال همچنان خطر لرزش دست و حرکت سوژه و در نهایت تار شدن صحنه وجود دارد. در حقیقت باید گفت که در آیفون 5s به ندرت دیده بودیم سرعت شاتر پایین‌تر از 1/30 ثانیه انتخاب شود؛ ولی در آیفون 6 سرعت شاتر تا 1/15 ثانیه نیز می‌رسد.
از زمانی که اپل توانایی عکاسی پانوراما را بر روی دوربین گوشی‌های خود قرار داد، یکی از بهترین عملکردهای عکاسی پانوراما را می‌توانیم بر روی گوشی‌های این شرکت ببینیم. عمل دوختن عکس‌ها به یکدیگر خیلی عالی انجام می‌گیرد و تقریبا خطایی از این بابت مشاهده نمی‌شود. باید اشاره کرد که عمل عکاسی پانوراما با آیفون 6 بسیار ساده است تقریبا فرقی با یک ضبط ویدئویی ساده ندارد.



مقایسه‌ی دوربین آیفون 6 با دوربین آیفون 5s


از آنجایی که رزولوشن و سایز سنسور تصویر آیفون 6 نسبت به آیفون 5s هیچ تغییری نداشته، ممکن است برای بسیاری این پرسش مطرح شود که برای افرادی که عکاسی با موبایل برای آن‌ها اهمیت زیادی دارد، ارزش تعویض گوشی از آیفون 5s به آیفون 6 وجود دارد یا خیر؟ بگذارید پاسخ این پرسش را بدهیم.
یکی از تفاوت‌های بزرگ آیفون 6 نسبت به آیفون 5s را باید در میزان نویز دید. اپل ادعا می‌کند که در آیفون 6 الگوریتم پیشرفته‌تری را در کاهش نویز عکس‌ها به کار گرفته است؛ بنابراین در عکس‌های آیفون 6 باید نویز کمتر و جزئیات بیشتری را شاهد باشیم. واقعیت این است که در تصاویر، عکس باکیفیت‌تری را از آیفون 6 نسبت به آیفون 5s شاهد هستیم. کیفیت بیشتر که علاوه بر کاهش نویز، مقدار زیادی از آن را می‌توانیم مدیون جذاب‌تر شدن عکس به دلیل غلظت رنگ بیشتر بدانیم.
در عکاسی شرایط نوری ضعیف، طبق انتظار، آیفون 6 سرعت پایین‌تری را برمی‌گزیند و البته آیسو (ISO) را بر روی مقادیر شبیه به 5s حفظ می‌کند. بدین صورت شاهد مقدار نوردهی بیشتر در عکس‌های 6 نسبت به 5s هستیم. تفاوت در مقدار نویز را اینجا می‌توانیم ببینیم. عکس‌های آیفون پیشین نویزهای بزرگ‌تری دارند و عکس‌های آیفون 6، نویز کوچک‌تر و ‌تحمل‌پذیرتر. به طور کلی جزئیات عکس‌های شرایط نوری ضعیف آیفون 6، اندکی بهتر است.
در عکاسی شرایط نوری ضعیف، حواسمان به فوکوس خودکار تشخیص فاز هم بود. دوربین آیفون 6 اندکی سریع‌تر عمل می‌کرد. به طور کلی باید گفت که اگر در عکاسی با گوشی همراه جدی و اکنون صاحب یک آیفون 5s هستید، خیلی لازم نیست آیفون 6 بخرید. عکاسی دوربین تفاوت خیلی چشمگیری ندارد؛ مگر اینکه نمایشگر بزرگ‌تر گوشی، دیگر ویژگی‌های آن یا ضبط ویدئویی پیشرفته‌تر آن را بپسندید.



فیلم‌برداری

از بزرگ‌ترین پیشرفت‌های دوربین آیفون 6 نسبت به 5s را می‌توانیم در فیلم‌برداری ببینیم. علاوه بر فیلم‌برداری Full HD 1080p با سرعت 30 فریم بر ثانیه، دوربین این گوشی می‌تواند فیلم‌های فول اچ دی را با سرعت 60 فریم بر ثانیه نیز ضبط کند. این در حالی است که مدل پیشین می‌توانست ویدیوهای 720p را با سرعت 120 فریم بر ثانیه ضبط کند و اکنون آیفون 6 توانایی ضبط این ویدیوها را در رزولوشن 240 فریم بر ثانیه دارد. 
خیلی دوست داشتیم توانایی فیلم‌برداری 4K را بر روی این گوشی می‌دیدیم، ولی شاید اپل آن را برای آیفون 6s حفظ کرده است. اکنون بسیاری از گوشی‌های اندرویدی این کار را انجام می‌دهند؛ با این حال نکته‌ی اصلی اینجاست که سنسور 8 مگاپیکسلی 4:3 این گوشی، رزولوشن کافی افقی برای ویدیوهای 4K را ندارد.
وقتی در اپلیکیشن دوربین به مود اسلوموشن می‌روید، نشانگری برای تعیین سرعت فیلم‌برداری ظاهر می‌شود. در آنجا می‌توانید از بین 120 فریم بر ثانیه و 240 فریم بر ثانیه انتخاب کنید. در حالت پیش‌فرض، مود ضبط ویدیوی این گوشی ویدیوهای فول‌اچ‌دی را با سرعت 30 فریم بر ثانیه ضبط می‌کند. برای فعال کردن ضبط 60 فریم بر ثانیه باید به تنظیمات دوربین بروید. 
اپل لرزش‌گیر تصویر دیجیتالی ویدیو را بهبود داده تا شاهد لرزش‌گیر پیشرفته‌تری نسبت به آنچه در 5s دیده بودیم باشیم. اپل اکنون این لرزش‌گیر دیجیتالی فیلم‌برداری را، لرزش‌گیری سینماتیک (Cinematic Stabilization) نامیده است. در آزمایش‌هایی که انجام دادیم، به خوبی این بهبود را احساس کردیم. قطعا از آیفون 6 پلاس انتظار بیشتری داریم؛ چرا که این گوشی به لرزش‌گیر تصویر اپتیکال مجهز است.
فیلم‌برداری فول‌اچ‌دی دوربین آیفون 6 با نوردهی عالی و جزئیات فراوان حقیقتا یکی از بهترین‌هاست. فوکوس خودکار در حین فیلم‌برداری خیلی خوب انجام می‌گیرد، با این حال اتومبیل‌های گذری می‌توانند به راحتی دوربین را گیج کنند.

 

 

هرچند که بیت ریت فیلم‌برداری فول‌اچ‌دی 30 فریم بر ثانیه‌ی این گوشی 18 مگابیت بر ثانیه است؛ ولی ضبط صدا خیلی خوب نیست. ضبط صدا با بیت ریت 63 کیلوبیت بر ثانیه صورت می‌گیرد و هرچند که بر روی بدنه‌ی آیفون 6 چند میکروفون وجود دارد، ولی صدا تنها در یک کانال ضبط می‌شود.
کیفیت ضبط ویدئویی فول‌اچ‌دی 60 فریم بر ثانیه مثل کیفیت ضبط 30 فریم بر ثانیه است؛ با این تفاوت که در این مود، حرکت سوژه‌ها خیلی سریع و آسان صورت می‌گیرد. بیت ریت این ویدیوها کاملا بالاتر است و به 25 مگابیت بر ثانیه می‌رسد؛ با این حال نسبت به بیت ریت 40 تا 50 مگابیت بر ثانیه‌ای ویدیوهای 4K اصلا بالا به نظر نمی‌رسد.
اگر بخواهیم بیشتر درباره‌ی ویدیوهای اسلوموشن صحبت کنیم، باید گفت که ویدیوهای 240 فریم بر ثانیه با بیت ریت 40 مگابیت بر ثانیه و ویدیوهای 120 فریم بر ثانیه با بیت ریت 27 مگابیت بر ثانیه ضبط می‌شوند. این به معنی اشغال حجم زیادی از حافظه‌ی گوشی است؛ به صورتی که یک کلیپ 20 ثانیه‌ای ویدیوی 240 فریم بر ثانیه، حدود 115 مگابایت از حافظه را اشغال می‌کند. این مقدار برای ویدیوی 120 فریم بر ثانیه، 90 مگابایت است. در ویدیوهای اسلوموشن همچنان نمایش جزئیات عالی است. به طور کلی همان‌طور که در مدل پیشین هم دیده بودیم، تماشای ویدیوهای اسلوموشن بسیار جذاب است.

 

 

جمع‌بندی


بالاخره اپل هم آیفون بزرگ تولید کرد؛ حرفی که این روزها از همه می‌شنویم، اکثرا هم با حالت تمسخر می‌گویند. بدون توجه به اینکه کمپانی اپل یک تغییر بزرگ را در راس امور داشته و دیگر توسط شخصی به نام تیم کوک رهبری می‌شود، نه استیو جابز. بالطبع با به وجود آمدن تغییرات در سطوح بالای یک سازمان، بسیاری از سیاست‌ها هم تغییر می‌کند که این هم یکی از آن‌ها بود. شاید اگر استیو جابز هنوز در راس امور بود، هیچ‌وقت با آیفون 4.7 اینچی مواجه نمی‌شدیم؛ اما به هر شکل در سال 2014 اپل آیفون‌های بزرگ خود را معرفی نمود و پا به عرصه‌ی فبلت‌ها گذاشت. حالا دیگر سامسونگ، ال‌جی، سونی، HTC و دیگر تولیدکنندگان با خیال آسوده گوشی 5 اینچی تولید نمی‌کنند و همواره باید سنگینی حضور نماینده‌ی اپل را هم احساس کنند.

 

 

آیفون 6 با کیفیت عالی همیشگی محصولات اپل تولید شد. با اینکه به طراحی آن ایراداتی وارد کردیم، اما باید بپذیریم که اپل به خوبی کارش را در تولید محصولات با کیفیت بلد است. دوربین این گوشی با حفظ بیشتر مشخصات قبلی، ما را از نظر کیفیت شگفت‌زده کرد. صفحه‌نمایش آیفون جدید باز هم با رزولوشنی عجیب، تمام نیازهای کاربر را پوشش می‌دهد و موجب رضایت مصرف‌کننده خواهد شد. iOS 8 با اینکه تغییرات زیادی ندارد؛ اما مانند قبل در عین سادگی عملکردی کم‌نقص را به نمایش می‌گذارد. عملکرد باتری این گوشی مقداری بهتر از قبل است؛ ولی هنوز هم نمی‌توان باتری این گوشی را عالی دانست. عملکرد سخت‌افزاری گوشی هم که دیگر جای گلایه ای برای کاربر باقی نمی‌گذارد.

 

 

 در کل، همه منتظر نوآوری یا شاید انقلاب از اپل هستند؛ اما می‌توان تنها انقلاب صورت گرفته در این گوشی را قد کشیدن آن دانست که اتفاق کم‌اهمیتی هم نیست؛ اتفاقی که منجر به کوچ بسیاری از افراد به سمت گوشی جدید ساخت اپل هم شد، کسانی که واقعا گوشی 4 اینچی را کوچک می‌دانستند و اکنون با حق انتخاب‌های جدید، به آیفون جدید اپل گرایش پیدا کرده‌اند. همان‌طور که در نقد هم گفتیم، آیفون 6 بهتر از چیزی بود که ابتدا تصور می‌کردیم. سخت است بگوییم که این آیفون را به اندازه‌ی آیفون 5 در زمان معرفی دوست داشتیم؛ اما باید پذیرفت که آیفون 6 و آیفون 6 پلاس بهترین گوشی تولید اپل تا به این تاریخ محسوب می‌شوند و مجموعه‌ای کامل و کم‌نقص از امکانات کافی را به کاربر اهدا می‌کنند.




محسن بازدید : 187 سه شنبه 11 اسفند 1394 نظرات (0)

 

بوگاتی ویرون (Bugatti Veyron) به واسطه‌ی قابلیت‌های بی‌نظیر خود، بیش از یک دهه سلطان مطلق رده‌ی ابرخودرو‌ها بود. این خودرو چند بار نیز تحت بهینه‌سازی‌های مختلف قرار گرفت و نمونه‌ی سوپراسپرت ویرون، با ۱۲۰۰ اسب بخار و حداکثر سرعت ۴۳۱.۲ کیلومتر بر ساعت آخرین تلاش برند بوگاتی با مدل ویرون بود. با وجود عرضه‌ی ابرخودرو‌های مختلف از سایر برند‌ها، هم‌چنان ویرون قدرتمند‌ترین و سریع‌ترین خودرو‌ی مجاز جاده‌ای است.

هواوی واچ / Huawei Watch

 اکنون زمان جایگزینی ویرون پا به سن گذاشته با نمونه‌ی کاملا جدید‌ی است. کایرون (Chiron) برای ادامه‌ی راه ویرون قدم به این عرصه گذاشته است. ابرخودروی جدید بوگاتی برای رسیدن به سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت به تنها ۱۵ ثانیه زمان احتیاج دارد و در حالت استاندارد قادر به کسب حداکثر سرعت ۳۸۰ کیلومتر بر ساعت است. اما در صورتی که کلید مخصوص بوگاتی برای کسب بالاترین سرعت ممکن را در جایگاه تعبیه شده‌ی آن وارد کند، قادر خواهید بود به حداکثر سرعت محدود شده‌ی ۴۲۰ کیلومتر بر ساعت برسید! درست متوجه شدید؛ حداکثر سرعت کایرون توسط بوگاتی محدود شده است. اما در صورتی که تمایل به کسب سرعت بیشتری داشته باشید، بوگاتی به صورت اختصاصی این امکان را برای شما فراهم خواهد کرد. این روند تحت نظر مهندسان بوگاتی با کنترل شرایط جوی و خودرو، انجام خواهند شد. در این حالت کسب سرعت ۴۴۲.۵ کیلومتر بر ساعت ممکن خواهد بود و بدین ترتیب کایرون نام خود را به عنوان سریع‌ترین خودرو‌ی شهری تاریخ ثبت خواهد کرد.

در حال حاضر هنوز رکورد رسمی و عملی از حداکثر سرعت بیشتر از ۴۰۲ کیلومتر بر ساعت توسط کایرون ثبت نشده است و اعداد ذکر شده در مرحله‌ی قبل تحت محاسبات و شبیه‌سازی‌های مهندسی بدست آمده است. ولفگانگ درهیمر مدیر عامل بوگاتی در خصوص حداکثر سرعت کایرون اعلام کرد:

رسیدن به سرعت بالاتر از ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت نیازمند شرایط و مقدمات خاصی است؛ زیرا تحت این سرعت خودرو فشار بسیاری را متحمل است و احتمال خطر جانی برای راننده وجود دارد. با این حال داده‌های ما به خوبی نشانگر این موضوع هستند که کایرون توانایی شکستن رکورد ویرون سوپراسپرت را دارد. 

خودروی ونوم جی‌تی جان هنسی نیز پیش‌تر رکورد ۴۳۵.۳ کیلومتر بر ساعت را ثبت کرده بود. مدیران و مهندسان بوگاتی در خصوص عملکرد کایرون و شکستن رکورد ونوم جی‌تی با اختلاف حداقل ۵ کیلومتر بر ساعت، نیز بسیار مطمئن هستند. رکوردگیری نهایی در پیست مخصوص فولکس واگن در بهار سال جاری و پیش از تحویل اولین خودرو به مشتریان، انجام خواهد شد.

بوگاتی کایرون در بخش قوای حرکتی خود از پیشرانه‌ی ۸ لیتری ۱۶ سیلندر با چینش W بهره می‌برد. چهار توربوشارژر غول‌پیکر نیز وظیفه‌ی تامین هوای فشرده‌ای این پیشرانه را بر عهده دارند. همچنین بوگاتی برای انتقال قدرت در کایرون از جعبه‌دنده‌ی ۷ سرعته‌ی دو کلاچه بهره برده است. طبق ادعای مهندسین بوگاتی، بیش از ۹۵ درصد از قطعات کایرون مجددا طراحی شده و تنها کمتر از ۵ درصد قطعات این خودرو از ویرون به عاریت گرفته شده است. کایرون عریض‌تر، بلند‌تر و کوتاه‌تر از ویرون است، اما وزن مشابهی با نسل گذشته‌ی خود دارد.

پیشرانه‌ی کایرون نمونه‌ی تکامل یافته‌ی ویرون سوپراسپرت است و اکنون ۲۵ درصد توان و ۵ درصد گشتاور بیشتری را تولید می‌کند. تولید ۱۵۰۰ اسب بخار در دور موتور ۶۷۰۰ دور بر دقیقه در کنار ۱۱۶۵ پوند فوت گشتاور در بازه‌ی ۲۰۰۰ تا ۶۷۰۰ دور بر دقیقه، ارقام خارق‌العاده‌ای است که تنها از بوگاتی انتظار می‌رود. بوگاتی موفق شده‌ است با بهبود‌ ورودی‌های هوا، هوای بیشتری را وارد محفظه‌ی احتراق پیشرانه بکند.

بوگاتی کایرون

در بخش ظاهر خودرو نیز کایرون چهره‌ی تهاجمی‌تری به خود گرفته و کمی متمایل به جلو شده است. این موضوع در کنار قوس بی‌نظیر طراحی شده در بخش جانبی خودرو که از ستون A آغاز و با رسیدن به ستون C مجددا به بخش جلوی خودرو باز می‌گردد، باعث شده تا کایرون جلوه‌ی بسیار خشن و زیبایی را پدیدار شود. ورودی‌های هوای کنار قوس جانبی خودرو نیز با طراحی آیرودینامیک خودرو، باعث ورود هوای کافی به پیشرانه می‌شوند. 

برخلاف ویرون که در بخش انتهایی همانند جلوی خودرو با طراحی قوسی شکل همراه بود، کایرون در بخش انتهایی خود طراحی همانند موشک‌ها را به همراه دارد. طبق گفته‌ی مهندسین بوگاتی این نوع طراحی باعث شده است تا بخش کم فشاری در انتهای خودرو ایجاد شود تا هوای داغ اطراف پیشرانه به خوبی از خروجی‌های تعبیه شده، تخلیه شود. چراغ ال‌ای‌دی یک تکه، دیفیوزر عظیم و خروجی‌های اگزوز تیتانیومی، از دیگر موارد بخش انتهایی کایرون است که توجه زیادی را به خود جلب می‌کند.

 توربوشارژر‌های دو مرحله‌ای بهینه‌ی ویرون باعث شده‌اند تا یکی از بهترین نمودار‌های توان و گشتاور را در کایرون شاهد باشیم. گشتاور تولیدی در این خودرو در دور موتور ۲۰۰۰ دور بر دقیقه به  حداکثر خود می‌رسد و تا ۶۷۰۰ دور بر دقیقه نیز به صورت بسیار آرام کاهش می‌یابد. این در حالی است که توان تولیدی این پیشرانه به صورت صعودی تا ۶۷۰۰ دور بر دقیقه افزایش و به حداکثر میزان خود می‌رسد. همچنین در این بخش باید به واکنش خودرو به ورودی پدال گاز نیز اشاره کرد که در کایرون به صورت خطی و کاملا متفاوت با ویرون است. طبق گفته‌های مهندسین بوگاتی این موضوع باعث کنترل بهتر و جذابیت بیشتر حین رانندگی در کایرون می‌شود.

درهیمر در خصوص رفتار حرکتی کایرون گفت:

ما به عکس‌العمل‌ها و پیشنهادات مشتریان و رانندگان حرفه‌ای در خصوص ویرون واکنش مثبتی نشان دادیم و درخواست آن‌ها مبنی بر نیروی ترمزی بیشتر و قابلیت‌های فرمان‌پذیری بالاتر را در کایرون به ارمغان آوردیم.

در همین راستا کایرون به ترمز های کاملا جدید مجهز شده است. دیسک‌های ۱۶.۵ اینچی کربن-سرامیک با چهار لنت تعبیه شده در کنار هم و ۸ پیستون از جنس تیتانیوم، در چرخ‌های جلوی کایرون به کار رفته‌اند. در بخش عقب این خودرو نیز دیسک‌های ۱۵.۷ اینچی و کالیپر‌های مجهز به ۶ پیستون تیتانیومی، برای توقف کایرون مورد استفاده قرار گرفته‌اند. 

بوگاتی توجه ویژه‌ای به چسبندگی کایرون در بخش جلو و انتهای خودرو داشته است. سیستم تعلیق پیشرفته از جنس فایبرکربن، سیستم فرمان برقی جدید شرکت ZF و دمپر‌های تولیدی شرکت Sachs باعث شده‌اند تا کایرون تجربه‌ی بهتری در بخش فرمان‌پذیری از خود به جای بگذارد. همچنین بوگاتی از لاستیک‌های جدید میشلن استفاده کرده است که ۱۴ درصد در جلو و ۱۰ درصد در عقب سطح تماس بیشتری با جاده برقرار می‌کند. لاستیک‌های مذکور توانایی تحمل حداکثر سرعت ۴۲۰ کیلومتر بر ساعت را دارند.

تغییرات نام‌برده باعث شده است تا چسبندگی جانبی خودرو نیز افزایش چشمگیری داشته باشد و طبق اعلام مهندسان بوگاتی، در کایرون قادر خواهید بود در سرعت ۳۸۰ کیلومتر بر ساعت به راحتی اقدام به تغییر لین کنید.

بوگاتی برچسب قیمتی ۲.۷ میلیون یورو را برای کایرون در نظر گرفته است و ۵۰۰ دستگاه از این خودرو تولید خواهد شد. لازم به ذکر است که بر اساس گفته‌های مدیران بوگاتی، کایرون برخلاف ویرون، باعث درآمدزایی خواهد شد. ۱۱۰ دستگاه از کایرون تاکنون پیش‌فروش شده است؛ این موضوع به این معنی است که در صورت سفارش کایرون، این خودرو پس از ۲ سال به دست شما خواهد رسید.

بوگاتی کایرون

 

آپارات - بوگاتی کایرون

www.aparat.com/result/بوگاتی_کایرون
Translate this page
آپارات - بوگاتی کایرون. ... اولین تصاویر جاسوسی شده از بوگاتی کایرون · لاجکس. ۱,۴۳۰ بازدید. ۴:۲۸ ...بوگاتی خارق العاده ومنحصر به فرد با پلاک ملی قبل انقلاب.

نگاهی عمیق به طراحی بوگاتی کایرون - زومیت

www.zoomit.ir/2016/3/1/.../bugatti-chiron-by-design/
Translate this page
11 hours ago - طراحی بوگاتی کایرون قطعا تحیر هر بیننده‌ای را برخواهد انگیخت و نکات پنهان فراوانی در آن نهفته است. نگاهی عمیق به یکی زیباترین ساخته‌های ...

بوگاتی کایرون معرفی شد؛ تعریف مجدد ابرخودرو - زومیت

www.zoomit.ir/.../2/.../2017-bugatti-chiron-announce...
Translate this page
13 hours ago - بوگاتی کایرون (شیرون به زبان فرانسوی) سرانجام در نمایشگاه خودروی ژنو معرفی شد. ابرخودروی جدید بوگاتی برای جانشینی مدل افسانه‌ای ویرون به ...

بوگاتی کایرون معرفی شد - دیجی‌کالا مگ

mag.digikala.com › دانش › حمل و نقل
Translate this page
Dec 1, 2015 - نسل جدید اتومبیل ویرون که کایرون نام دارد، اسفند ماه به نمایش در می‌آید. ... شرکت بوگاتی نسل جدید خودروی ویرون را با نام کایرون معرفی کرد.

بوگاتی کایرون ؛ هیولایی که ۱۰۰ لیتر بنزین را ۹ دقیقه‌ای ...

mag.digikala.com › خبر › جدیدترین اخبار
Translate this page
44 mins ago - خودروی بوگاتی کایرون که همه منتظر آن بودند، پیش از نمایشگاه خودروی ژنو، معرفی شد. این خودرو، جانشین بوگاتی ویرون است.

بوگاتی ۱۸/۳ کایرون - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

https://fa.wikipedia.org/.../بوگاتی...
Translate this page
Persian Wikipedia
بوگاتی ۱۸/۳ کایرون، (به انگلیسی: Bugatti 18/3 Chiron ) خودروی اسپورت ... کمپانی بوگاتی به افتخار راننده پیشین تیم اتومبیلرانی بوگاتی؛ لوئیس کایرون نام ...

بوگاتی کایرون - دیجیاتو

digiato.com/label/بوگاتی-کایرون/
Translate this page
در نمایشگاه ماشین فرانکفورت که سپتامبر امسال برگزار گردید، بوگاتی پرده ها را از روی خودروی Vision Gran Turismo خود کنار زد. زمانی که آن اتومبیل رونمایی شد، ...

بوگاتی کایرون؛ هیولایی که رکورد می شکند - آکا - آکاایران

www.akairan.com/foto-aka/foto.../201552785427.htm...
Translate this page
May 27, 2015 - ویرون 16/4 سوپر اسپرت توانسته با ثبت رکورد 258 مایل در ساعت سریع ترین خودروی جهان لقب بگیرد,اما کایرون که نامش از روی راننده موناکویی ...

نگاهی کامل تر به بوگاتی کایرون 2018 به همراه ویدیو

www.donyayekhodro.com/.../نگاهی-کامل-تر-به-بوگا...
Translate this page
Aug 15, 2015 - به گزارش اخبار خودرو ، در حال حاضر هیچ ویرونی به طور رسمی به فروش نمی رسد ، بوگاتیدر حال آماده سازی برای ساخت سوپر اسپرت جدید خود با نام ...

Search Results

قیمت بوگاتی شیرون 2016 مشخص شد - چرخان

charkhan.com › خبر
Translate this page
Sep 1, 2015 - بوگاتی شیرون (کایرون) ۲۰۱۶ حدود ۷۵۰ هزار دلار از ویرون، که قرار است با آن ... البته، این مبلغ قیمت پایه برای بوگاتی شیرون بوده و بدین معنی است  ...

قیمت بوگاتی کایرون » اروند پلاک

arvandplak.ir/tag/قیمت-بوگاتی-کایرون/
Translate this page
Dec 4, 2015 - قیمت بوگاتی کایرون,,, خودرو , خودرو بانک , خودرو دنا , خودرو جک , خودرو برلیانس , خودرو دست دوم , خودرو اقساطی , خودروی دنا , خودروسازی راین , خودروهای ...

بررسی کوتاه از بوگاتی کایرون » اروند پلاک

arvandplak.ir › معرفی خودرو
Translate this page
Dec 4, 2015 - حداکثر سرعت سوپراسپرت جدید شرکت بوگاتی با نام کایرون حدود ۳۲ کیلومتر از مدل ویرون بیشتر است. مسوولان شرکت بوگاتی در مورد ویژگی‌های ...

نگاهی عمیق به طراحی بوگاتی کایرون | بوگاتی کایرون، شاهکار

www.ghatreh.com/.../نگاهی-عمیق-طراحی-بوگاتی-کای...
Translate this page
11 hours ago - بوگاتی کایرون، شاهکار جدید دنیای خودرو، معرفی شد. طراحی کایرون قطعا تحیر هر بیننده ای را برخواهد انگیخت و نکات.

این اسم را بخاطر بسپارید، کایرون (Chiron) فوق ماشینی از ...

techera.ir/.../bugatti-vision-gran-turismo-and-chiron/
Translate this page
Dec 1, 2015 - بوگاتی کایرون (Chiron) فوق ماشینی است که نام خود را از قهرمان سابق بوگاتی در مسابقات اتوموبیل رانی بنام لوئیس کایرون (Louis Chiron) به ارث ...

شایعه: بوگاتی کایرون سریع‌ترین خودروی جهان خواهد بود

www.topinearth.com/.../شایعه-بوگاتی-کایرون-سریع...
Translate this page
در شایعات به دست رسیده اخیرا جزییات زیادی از «کایرون» (Chiron)، خودروی لوکس بوگاتی بعد از «ویرون» معلوم شده است. این جزییات در نمایشگاهی که بوگاتی برای ...

این بهترین تصویر ارائه شده از یک بوگاتی کایرون ۱۵۰۰ اسب ...

www.1616.ir/.../این-بهترین-تصویر-ارائه-شده-از-یک...
Translate this page
Dec 13, 2015 - شرکت بوگاتی هفتهٔ گذشته به طور رسمی تأیید کرد که خودروی کایرون در نمایشگاه خودروی ژنو در ماه مارس ۲۰۱۶ به طور رسمی معرفی خواهد شد. اکنون یک ...

تماشا کنید: شکار بوگاتی کایرون برای اولین بار در اروپا - نوچه

know.sibche.ir/.../bugatti-chiron-prototype-spotted-in-...
Translate this page
May 18, 2015 - اولین مدل نمونه از نسل بعدی خودروهای بوگاتی که پیش‌ازاین بانام کایرون شناخته می‌شد به‌تازگی در اروپا در حال تست شدن شکار شده است.

مطالب با برچسب کایرون - 1Car

1car.ir/tag-کایرون
Translate this page
پس از چندین تصویر مبهم، سرانجام کمپانی بوگاتی تصاویری را از کانسپت جدید خود منتشر کرد. این خودرو منحصر به فرد که به سبک گرند توریزمو طراحی شده است، در  ...

برچسب ها - بوگاتی کایرون - پدال نیوز

pedalnews.ir/fa/tag/1/بوگاتی%20کایرون
Translate this page
به گزارش پدال نیوز حداکثر سرعت سوپراسپرت جدید شرکت بوگاتی... با نام کایرون حدود 32 کیلومتر از مدل ویرون بیشتر... است مسئولان شرکت بوگاتی در مورد ...

Search Results

بوگاتی کایرون - بهترین ها __o

khandedar94.ir/tag/بوگاتی+کایرون
Translate this page
طبق اعلام شرکت بوگاتی شتاب صفر تا 100 کیلومتر سوپراسپرت کایرون حدود 2.3 ثانیه است و این در حالی است که شتاب خودروی سوپراسپرت ویرون که برای تردد ...

شایعه: بوگاتی کایرون سریع‌ترین خودروی جهان خواهد بود | جدید ...

lian-engine.me-fun.ir/page-141911.html
Translate this page
بوگاتی ,کایرون ,خودروی ,سریع‌ترین ,جهان ,خودرو ,سریع‌ترین خودروی ,بوگاتی کایرون ,خواهد داشت ,خودروی جهان ,ساعت برسد.

بوگاتی کایرون 1500 اسب بخاریست - جوان خودرو

www.javankhodro.ir/.../بوگاتی-کایرون-1500-اسب-ب...
Translate this page
16 hours ago - چند ساعت دیگر شرکت بوگاتی رسما از کایرون رونمایی می کند و حال رسانه های ایتالیایی موفق شدند اطلاعاتی از این سوپراسپرت قدرتمند بدست آورند.

بوگاتی کایرون معرفی شد؛ تعریف مجدد ابرخودروها | فصلنامه ...

www.samarkandmagazine.ir/بوگاتی-کایرون-معرفی-...
Translate this page
13 hours ago - بوگاتی کایرون (شیرون به زبان فرانسوی) سرانجام معرفی شد. ابرخودروی جدید بوگاتی برای جانشینی مدل افسانه‌ای ویرون به بازار خواهد آمد و با ...

معرفی و عکس از بوگاتی کایرون | مجله اینترنتی آراس , اخبار ...

www.araas.ir › فناوری › خودرو
Translate this page
Mar 10, 2015 - جدید ترین مدل مفهومی بوگاتی کایرون مدل بوگاتی گانگلوف است که شما به کیلیک کردن روی عکسها میتوانید از پست بوگاتی گانگلوف باز دید ...

بوگاتی کایرون صفر تا صد کیلومتر را در 2 ثانیه طی می کند ...

itradar.ir › مقالات › گوناگون › ماشین
Translate this page
May 6, 2015 - مشکل بزرگی که برای تولید هایپرکاری مانند «ویرون» (Veyron) وجود دارد این است که طراحان خودرو ناگزیرند محصولی برتر از آن را تولید کنند و همین ...

بوگاتی کایرون؛ هیولایی که ۱۰۰ لیتر بنزین را ۹ دقیقه‌ای ...

tasna.ir/.../بوگاتی-کایرون؛-هیولایی-که-۱۰۰-لیتر-ب...
Translate this page
Bugatti دقیقه‌ای bugatti ۹ chiron را اخبار بنزین خودرو لیتر بوگاتی ۱۰۰ بوگاتی که کایرون هیولایی بوگاتی کایرون؛ ویرون بوگاتی حمل و نقل خودرو نمایشگاه خودروی ...

نگاهی عمیق به طراحی بوگاتی کایرون - تی نیوز

tnews.ir/news/139F58601668.html?old=1
Translate this page
10 hours ago - بوگاتی کایرون، شاهکار جدید دنیای خودرو، معرفی شد. طراحی کایرون قطعا تحیر هر بیننده ای را برخواهد انگیخت و نکات پنهان فراوانی در آن نهفته است.

بوگاتی کایرون معرفی شد - مای بی سی

www.mybc.ir/.../1168318-بوگاتی-کایرون-معرفی-ش...
Translate this page
Dec 1, 2015 - بوگاتی کایرون معرفی شد. شرکت بوگاتی نسل جدید خودروی ویرون را با نام کایرون معرفی کرد. البته در گذشته خبرهای مختلفی از این اتومبیل ...

بوگاتی کایرون | ساتین

saten.ir/tag/بوگاتی-کایرون/
Translate this page
سال آینده قرار است بوگاتی خودروی جدیدی را به جای ویرون افسانه‌ای معرفی کند. انتشار طرح احتمالی و جزئیات فنی این خودرو با استقبال کارشناسان روبرو شده است.
محسن بازدید : 306 سه شنبه 11 اسفند 1394 نظرات (0)

برای کاشت سبزه از انواع مختلف بذر، مانند گندم، عدس، قره ماش، شاهی و تره تیزک می توان استفاده کرد. برای آموزش انواع روش های سبز کردن سبزه عید، با آکاایران همراه شوید.

آکاایران: برای سبز کردن سبزه، گندم ،جو ،ماش و عدس هر کدام را که خواستیم خیس کرده یکی دوشب . چند بار آبش را عوض می کنیم تا ترش نشود بعد از اینکه کمی جوانه بسیار کوچک در آورد داخل دستمال نخی مرطوب نگهداری می کنیم تاجوانه در آمده و نوک آن کمی سبز شود .مرتب دستمال را بااسپری نم دار می کنیم .بعد کف ظرف مورد نظر را ماسه تمیز و شسته ریخته و جوانه ها را به ظرف منتقل می کنیم روزی ۱-۲ بار روی سبزه اسپری میزنیم مواظب باشید که آنقدر اب ندهید که اگر ظرف رو کج نگه داریم اب کنار ظرف جمع شود...

سبزه عید,سبزه عید نوروز,سبزه عید تهیه

 

سبزه عید,سبزه عید نوروز,سبزه عید تهیه,آموزش سبز کردن سبزه عید,سبزه عید 95,سبزه نوروز,درست کردن سبزه عید,تزئین سبزه نوروز,سبزه عید با عدس,سبزه هفت سین,سبزه سفره هفت سین

سبزه عید

 

۲- روش دیگر اینکه داخل جوراب زنانه نازک رنگ روشن تخم چمن ریخته روی آن خاک اره می ریزیم وبقیه جوراب را گره میزنیم از اطراف جوراب قسمت پرشده تکه کوچکی جدا کرده با نخ دور ان را می بندیم این برای گوش است برای چشم ودهن از دکمه استفاده می کنیم یا از سیم برق پوشش دار با رنگهای متفاوت باسیم می توانیم برایش عینک بسازیم . حالا ظرف بزرگی را پر اب کرده جوراب را داخل ان قرار میدهیم تا خاک اره خوب خیس بخوردبعد از ۱-۲ ساعت در بشقاب یا کاسه گذاشته طوری که قسمت گره دار داخل بشقاب باشد. داخل بشقاب باید همیشه اب داشته باشد . روی سر جوراب را مرتب اسپری می کنیم تا خشک نشود

۳- برای سبزه که روی کوزه کاشته می شود روی کوزه پارچه نخی می کشیم کوزه بدون لعاب باشد (سفالی) داخل کوزه راپر اب می کنیم و شاهی یا خاکشیر را که یک ۱شب خیس کرده ایم روی پارچه یا جوراب میکشیم اضا فه جوراب را داخل کوزه قرار می دهیم ومرتب رو ان را اسپری می کنیم تا سبز شوند

۴- میوه کاج را داخل اب انداخته تا پولک های ان از هم باز شود بعد بین پولک ها گندم جوانه زده می گذاریم سبز شود (منظورم از پولک یا همانها که مثل گلبرگ می ماند)
روش خوشه گندم که ساقه بلند دارد را خیس کرده داخل کوزه یا ظرف گودی قرار می دهیم تا سبز شود این مدل مثل یک دسته گل می شود.

۵- روش دیگر اینه که بعد از اینکه گنم یا جو یا… جوانه زد داخل یک سبد دستمال نخی خیس گذاشته وجوانه ها را روی دستمال می ریزیم وروی جوانه ها راهم دستمال مرطوب می گذاریم تا ۲-۳ روز وقتی کمی بزرگتر شد دستمال رویی را بر می داریم ودر افتاب بیرون یا پشت پنجره می گذاریم ومرتب اسپری می کنیم وگاهی سبزه را می چرخانیم تا افتاب به قسمتهای دیگر سبزه برسد تا سبزه به اندازه رشد کند (از ارزن و تخمه افتابگردان ریز هم برای سبزه میتوانیم استفاده کنیم ) من پارسال با تخم افتابگردان درست کردم وبا همین روش
یادم رفت بگم به جای کوزه روی سر عروسک هم می شود درست کرد.
پی نوشت : گندم ۱۰ روز قبل از عید ومقدار گندم ۱لیوان بزرگ
سبزه ماش وعدس ۱۵ روز قبل از عید و۱ لیوان ماش یا عدس لازم است
سبزه شاهی یا خاکشیر ۵ روز قبل از عید ومقدار ۱ استکان
اما در مورد تخم آفتابگردان مقدار تخمه نصف لیوان کافی است و فکر کنم ۵-۷ روز بود چون سریع رشد می کند.

برگرفته شده از سایت اکا ایران

مدل های جدید و زیبای تزیین سبزه عید نوروز 95 - مجله ...

www.nazbahar.com/.../sabze-decoration-eid-nowruz-9...
Translate this page
آموزش سبزه هفت سین مدل تزیین سبزه عید 95 تزیین سبزه سفره هفت سین عید نوروز 95 جدیدترین مدل تزیین سبزهتزیین سبزه با تخم مرغ سبزه در پوست تخم مرغ ...

آموزش سبز کردن سبزه عید - آکاایران

www.akairan.com/ashpazi/sofreharaii1/10923.html
Translate this page
Aug 20, 2015 - سبزه عید,آموزش سبز کردن سبزه عید,تزئین سبزه نوروز,سبزه سفره هفت سین,سبزه عیدنوروز,درست کردن سبزه عید,سبزه عید تهیه,سبزه هفت سین ...

مدل جدید سبزه عید نوروز 95 - تزیین سبزه عید 95 | مجله ...

www.yeknet.ir/.../مدل-جدید-سبزه-عید-نوروز-95-تزیی...
Translate this page
Mar 13, 2015 - سبزه عید نوروز 95 - نوروز 95. آموزش کاشت سبزه عيد نوروز. مدل سبزه عید نوروز. تزيين سفره هفت سين 95 - مدل تزيين سفره عيد نوروز. تزيين سبزه ...

مدل سبزه عید نوروز - بیتوته

www.beytoote.com/.../artifice/grass-model-feast.html
Translate this page
مدل سبزه عید نوروز,سبزه,سبزه عید,سبز کردن سبزه,سبزه سبزکردن,سبزه عید نوروز,درست کردن سبزه عید,طرز درست کردن سبزه عید,تهیه سبزه عید,مدل سبزه عید ...

ایده های دیدنی برای تزیین کردن سبزه هفت سین عید نوروز 95

www.amazing.ir/.../decorated-with-photos-of-the-new...
Translate this page
مدل سبزه 95 مدل سبزه نوروز 95 آموزش مدل سبزه مدل سبزه هفت سین مدل سبزه عید نوروز 95 مدل سبزه برای نوروز 95 مدل تزیین سبزه مدل تزیین سبزه برای سفره هیت سین.

آموزش 3 مدل سبزه عید - سیمرغ

seemorgh.com › ... › تکنیک های خانه داری
Translate this page
Mar 10, 2015 - اگر قصد ایجاد تنوعی در سفره هفت‌ سین امسال‌تان دارید، روش تهیه چند نمونه‌ سبزه عید زیبا را برایتان اموزش داده ایم. با این سبزه های عید سفرههای هفت ...

آموزش سبزه عید به روش های مختلف + عکس - Night Skin

night-skin.com › ... › آشپزی و خانه داری › سفره آرایی
Translate this page
محصول آموزش سبزه عید به روش های مختلف + عکس - در سبزه‌‌انداختن‌ يكي‌ از مقدمات‌ نوروز است و سبزه‌مهمترين‌ مظهر محيطي‌ نوروز به شمار مي‌آيد‌ كه‌ در لحظه‌ تحويل‌ سال‌ بر ...

بهترین کلکسیون تزیین سبزه عید + 40 عکس - پرشین وی

www.persianv.com/home/246514.php
Translate this page
Mar 9, 2014 - کاشت سبزه قبل از سال،نشانی از سبزینگی برای سال جدید است و بدون سبزه، بساط هفت سین صفایی ندارد. بهترین کلکسیون تزیین سبزه عید + ...

 

آموزش روش درست کردن سبزه ی دورنگ به 2 روش - هفت گنج

7ganj.ir › سبك زندگي › سفره آرايي و تزيين غذا
Translate this page
Feb 23, 2014 - روش درست کردن سبزه ی دورنگ برای عید – روش اول. مواد لازم: منداب ۳ قاشق. خرفه ۱ قاشق. خاکشیر ۲ قاشق. یونالیت. تور. یونالیت را به شکل مورد نظر ...

آموزش کاشت سبزه عید در خاک ژله ای

barsame_maman.niniweblog.com/cat24.php
Translate this page
آموزش کاشت سبزه عید در خاک ژله ای - خانه ای همیشه سبز برای بو‌دن تو برای بودن من برای با هم بودن ما - √❤ღبرسام تنها دلیل زندگیمღ.

چند مدل سبزه عید - صفحه اصلی فیلم و انیمیشن

film.tebyan.net/film/105252
Translate this page
آموزش کاشت چند مدل سبزه عید با روشی آسان و سریع در بخش هنری برنامه خانه مهر.

سبزه عید نوروز - حجم کم - صفحه اصلی فیلم و انیمیشن

film.tebyan.net/film/64961
Translate this page
... شما درست از آب در نمیان ..... حتما این کلیپ رو ببینید .آموزش سبزه عید به روش های مختلف جالب و دیدنی برای خانم های خانه دار، برگرفته از برنامه به خانه برمی گردیم .

سبزه ی عید - نمناک

namnak.com/683-سبزه-ی-عید.html
Translate this page
تاریخچه ی کاشتن سبزه: کاشتن سبزه عید به صورت نمادین و شگون، از روزگاران کهن، در همه خانه ها و در بین همهً خانواده ها مرسوم است. آخین ماه سال یعنی اسفند زمان کاشتن ...

سبزه - آموزش سبز کردن ماش | ایران کوک

irancook.ir/03/12/sabze-mash/6173/
Translate this page
... نتیجه بهتری از ظروف پلاستیکی خواهد داد ، هرچه ضخامت پنبه کمتر باشد عمر سبزه بیشتر میشود ، آبی که در طی مراحل کشت سبزه عید استفاده میکنید آب ولرم باشد.

زیباترین مدلهای سبزه عید نوروز 94 | سال 94 | ماه محرم 94 | نوحه ...

norouz94.ir/.../زیباترین-مدلهای-سبزه-عید-نوروز-94
Translate this page
سبزه نوروز 94. جهت دریافت آخرین اخبار یارانه و اخبار استخدامی و مطالب و تصاویر جذاب. ایمیل خود را در کادر زیر وارد کنید و در خبرنامه سایت عضو شوید. آدرس ایمیل را ...

سبزه عید نوروز به شیوه مادربزرگها - نیک صالحی

www.niksalehi.com/khanedari/archives/019671.php
Translate this page
مادربزرگ یک شیوه دیگر هم برای سبزه عید داشت. او کوزه‌ای کوچک سفالی بدون لعاب و رنگ می‌خرید و روی کوزه جوراب یا پارچه نخی می‌کشید. داخل کوزه را پر از آب می‌کرد.

سبزه عید تخم مرغی • دونفره

2nafare.com › دست ساز
Translate this page
آموزش گام به گام گذاشتن سبزه عید در تخم مرغ رو با عکس قرار دادم. برای اونهایی که به دنبال ایده های جدید برای سفره هفت سین هستن. این سبزه بسیار زیبا است.

آپارات - مدل سبزه عید

www.aparat.com/result/مدل_سبزه_عید
Translate this page
اموزش ارایش عید, ارایش عید نوروز ۹۴, مدل ارایش عید, ارا · abolfazl maleki. ۲,۹۸۰ بازدید. ۰:۵۵ · سبزه+عروسکی+سفره+هفت+سین+عید+نوروز+۱۳۹۴+جدید+فیلم.

نکات طلایی درخصوص کاشت سبزه عید | چندهفته ای هست که ...

www.ghatreh.com/.../نکات-طلایی-درخصوص-کاشت-س...
Translate this page
Feb 8, 2016 - چندهفته ای هست که سروصدای کمپین تازه درآمده. ” کاشتن نهال مرکبات به جای سبزه عید.” داستان این است که انجمن حامÛ.

بهترین بذر برای سبزه عید - کشتزار

www.keshtzar.com/بهترین-بذر-برای-سبزه-عید/
Translate this page
بهترین بذر برای سبزه عید شاهی ، قره ماش ، شبدر ، کدو ، گندم 12 روز مانده به عيد، يک ليوان گندم درون کاسه‌اي ريخته و به اندازه 2 تا 3 بند انگشت روي آن آب مي‌ريزيم و تا ...

سبزه‌ به شکل جعبه کادو و ماجرای ماهی‌ای که هر وقت از آب بگیری…

baghbagho.com/growing-gift-box-like-fresh-grass/
Translate this page
خب شاید فکر کنید که دیگه برای سبزه درست کردن دیر شده؛ اما چه خوب که اعتقاد داریم «ماهی رو هر وقت از آب بگیری تازه‌ست» و تازه قراره دوهفته سفره‌ی هفت سین داشته ...

گالری عکس های مدل سبزه شیک برای عید نوروز 95 - نمکستان

namakstan.ir › اسرار خانه داری
Translate this page
سبزه عید نوروز 95 , کاشت سبزه عید نوروز , تزیین سبزه عید. نمکستان » گالری ... گالری عکس ها و تصاویر جذاب از تزیین سبزه سفره هفت سین عید نوروز. فال تاروت ...

آموزش درست کردن سبزه عروسکی برای عید نوروز [+عکس]

jamejamonline.ir/.../آموزش-درست-کردن-سبزه-عروسک...
Translate this page
Mar 9, 2015 - جام جم سرا: سبزه که یکی از مهم‌ترین «سین»‌های سفره عید است اگر جایش خالی باشد هفت سین هم کامل نیست. یکی از خوانندگان پروپاقرص «جام جم سرا» ...

آموزش درست کردن سبزه-آموزش درست کردن سبزه عید 93

fun.baharfa.com/آموزش-درست-کردن-سبزه-آموزش-درس...
Translate this page
این‌ روش‌ سبز کردن‌ سبزه‌ شیوه‌ای‌ جدید است‌ و اگر حین‌ انجام‌ کار دقت‌ و سلیقه‌ به ‌خرج‌ دهید، نتیجه‌ .... سبزه ماش وعدس ۱۵ روز قبل از عید و۱ لیوان ماش یا عدس لازم است

آموزش درست کردن سبزه عید نوروز - YouTube

https://www.youtube.com/watch?v=knmoPislOgs
Jun 17, 2015 - Uploaded by iran-iran
آموزش درست کردن سبزه عید نوروز به خانه بر می گردیم.
 

"سبزه" عید ایرانیان چقدر آب هدر می‌دهد؟ - سایت خبری تحلیلی ...

www.tabnak.ir › صفحه نخست › اجتماعي
Translate this page
Feb 21, 2016 - وی با بیان اینکه هر خانوار ایرانی برای سبزه عید 200 تا 300 گرم بذر گندم یا دیگر حبوبات می‌کارد و هر کیلو بذر حبوبات هم برای تبدیل شدن به ...

عروس پیج زمان کاشت سبزه عید برای دانه های مختلف - عروس پیج

www.aroospage.com/زمان-کاشت-سبزه-عید-برای-دانه-...
Translate this page
Feb 17, 2016 - زمان کاشت سبزه عید برای دانه های مختلف. شاید خرید سبزه عید نوروز ، بسیار راحت‌تر از سبز کردن سبزه آن باشد اما لذت سبز کردن سبزه عید نوروز به ...

ژله سبزه عید | فستیوال پارسه گرد

festival.parsegard.com/portfolio/.../ژله-سبزه-عید
Translate this page
ژله سبزه عید. تهیه کردن این ژله بسیار ساده و مزه آن خوشمزه است. نام کاربری : 13490224. فستیوال : غذای ایرانی; تعداد لایک : 10. برای رأی به این شرکت کننده باید ...

"سبزه" عید ایرانیان 6 میلیارد لیتر آب هدر می‌دهد!

www.entekhab.ir/fa/news/253705
Translate this page
Entekhab
Feb 21, 2016 - مدیرعامل انجمن انسان و زمین کرمانشاه گفت: "سبزهعید ایرانیان باعث هدررفت 6 میلیارد لیتر آب می‌شود. به گزارش انتخاب، حشمت الله یارحقی با بیان ...

محسن بازدید : 215 سه شنبه 11 اسفند 1394 نظرات (0)

نتایج نهایی انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در تهران طی اطلاعیه شماره ۹۱ ستاد انتخابات کشور اعلام شد.

اسامی منتخبان از مجموع ۶۱۲۵ صندوق، ۴۵۰۰۸۹۴ رای ماخوذه و ۴۱۷۸۵۲۴ رای صحیح به شرح زیر هستند:

۱- اکبر هاشمی بهرمانی (رفسنجانی) ۲۳۰۱۴۹۲ رای

۲- محمد آقا امامی (امامی کاشانی) ۲۲۸۶۴۸۳ رای

۳- حسن روحانی ۲۲۳۸۱۶۶ رای

۴- محسن قمی ۲۲۲۹۷۵۹ رای

۵- محمدعلی موحدی کرمانی ۲۱۳۴۹۶۳ رای

۶- قربانعلی دری نجف‌آبادی ۲۰۵۶۴۲۷ رای

۷- سید ابولفضل میرمحمدی ۱۹۶۲۹۴۴ رای

۸- محمد محمدی نیک (ری‌شهری) ۱۹۵۲۵۶۳ رای

۹- ابراهیم حاج امینی نجف آبادی ۱۹۰۴۵۲۴ رای

۱۰- سید محمود علوی ۱۷۰۶۸۵۵ رای

۱۱-نصرالله شاه‌آبادی ۱۴۴۵۱۴۲ رای

۱۲- محمدعلی تسخیری ۱۴۴۲۲۲۴ رای

۱۳- محسن اسماعیلی ۱۴۲۲۹۳۵ رای

۱۴- محمدحسن زالی ۱۳۵۴۷۵۶ رای

۱۵- سید هاشم بطحائی ۱۳۲۴۳۴۴ رای

۱۶- احمد جنتی ۱۳۲۱۱۳۰ رای

 

الف - نتایج نهایی انتخابات خبرگان در تهران اعلام شد

alef.ir/vdccmpq112bq108.ala2.html?335473
 
Translate this page
1 day ago - نتایج نهایی انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در تهران طی اطلاعیه شماره ۹۱ ستادانتخابات کشور اعلام ...

آخرین نتایج انتخابات مجلس در تهران - فرارو

fararu.com/fa/.../آخرین-نتایج-انتخابات-مجلس-در-تهرا...
 
Translate this page
1 day ago - فرارو- در اطلاعیه شماره 90 ستاد انتخابات کشور، آخرین آمار نتایج انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و ...

نتایج انتخابات مجلس - تهران/ پیروزی قاطع "لیست امید"/ عارف ...

www.asriran.com › صفحه نخست › سیاسی
 
Translate this page
14 hours ago - نتایج انتخابات مجلس - تهران/ پیروزی قاطع "لیست امید"/ عارف و مطهری در صدر تهران / حدادعادل همچنان در رتبه31. تمام اعضای فهرست امید 30 نفر اول را ...

جدیدترین نتایج انتخابات تهران/ سقوط حداد عادل به رتبه سی و ...

www.seratnews.ir/.../جدیدترین-نتایج-انتخابات-تهران...
 
Translate this page
2 days ago - وزیر کشور تعداد رای دهندگان در تهران را 2.9 میلیون نفر اعلام کرده، و ... ... صراط: تازه‌ترین آمار از نتایج انتخابات مجلس در تهران اعلام شد. به گزارش ...

جدیدترین نتایج انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهر تهران+آمار

www.farsnews.com/newstext.php?...
 
Translate this page
Fars News Agency
20 hours ago - به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، نتایج انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرتهران از مجموع 3961 صندوق و 2 میلیون و 755 هزار و 167 ...

جدیدترین نتایج انتخابات مجلس در تهران - خبرگزاری صدا و سیما

www.iribnews.ir/.../جدیدترین-نتایج-انتخابات-مجلس-...
 
Translate this page
2 days ago - جدیدترین آمار نتایج انتخابات مجلس در تهران به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، اسامی منتخبانانتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه ...

نتایج نهایی انتخابات مجلس در حوزه تهران - خبرگزاری صدا و سیما

www.iribnews.ir/.../نتایج-نهایی-انتخابات-مجلس-در-حو...
 
Translate this page
15 hours ago - نتیجه نهائی انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس اعلام شد.

جدیدترین نتیجه انتخابات خبرگان در تهران مشخص شد

www.tasnimnews.com/.../جدیدترین-نتیجه-انتخابات-...
 
Translate this page
1 day ago - جدیدترین نتیجه انتخابات مجلس خبرگان رهبری در تهران اعلام شد.

جدیدترین نتایج انتخابات خبرگان در21 استان تاساعت13/ دو ...

www.khabaronline.ir/detail/514127/Politics/election
 
Translate this page
2 days ago - سیاست > انتخابات - سرنوشت 47 کرسی از 88 کرسی مجلس خبرگان دهم ... این در حالی است که تا کنون دوبار از نتایج شمارش آرای نامزدهای تهران در مجلس ...

PressTV-اخبار انتخاباتی؛ تغییر 70 درصدی ترکیب مجلس

www.presstv.ir/.../iran-parliamentary-election...
 
Translate this page
Press TV
23 hours ago - فهرست نهایی نمایندگان تهران در مجلس خبرگان رهبری. 9:30- نتایج قطعی شمارش آرایانتخابات مجلس خبرگان رهبری از کل 4 میلیون و 500 هزار و 894 ...

Search Results

ایرنا - جدیدترین نتایج انتخابات مجلس خبرگان رهبری درحوزه ...

www.irna.ir/.../819838...
 
Translate this page
Islamic Republic News Agency
1 day ago - تهران- ایرنا- ستاد انتخابات کشور دراطلاعیه شماره 89 خود اسامی نفرات برگزیده انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری درحوزه انتخابیه استان ...

ایرنا - نتایج انتخابات مجلس خبرگان رهبری تهران در 5 هزار و ...

www.irna.ir/.../819830...
 
Translate this page
Islamic Republic News Agency
2 days ago - تهران-ایرنا-ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره 73 خود اسامی منتخبان انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه استان تهران را از ...

پوشش زنده نتایج انتخابات: پیشتازی لیست اصلاح‌طلبان در ...

persian.euronews.com › اخبار › اخبار
 
Translate this page
Euronews
3 days ago - اخبار - با پایان یافتن زمان اخذ رای در تمام حوزه‌های انتخاباتی، ستاد انتخابات ... پوشش زنده نتایج انتخابات: پیشتازی لیست اصلاح‌طلبان در تهران؛ ...

آنچه گذشت: گزارش لحظه به لحظه از روز اول شمارش آرا - BBC.com

www.bbc.com/.../160226_ir94_election94_dayaft...
 
Translate this page
BBC
2 days ago - همزمان با انتشار نتایج اولیه انتخابات در تهران، وزارت کشور اعلام کرده هنوز شمارش حدود ۱۰۰۰ صندوق مربوط به آرای مجلس خبرگان و حدود ۱۴۰۰ صندوق ...

تحولات لحظه به لحظه روز سوم پس از انتخابات - BBC Persian

www.bbc.com/.../160229_ir94_iran_majlis_electi...
 
Translate this page
BBC
8 hours ago - به گزارش ایرنا از مجموع چهار میلیون و ۵۰۰ هزار و ۸۹۴ رای در استان تهران، ... کشور،نتایج انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران، ...

زمان اعلام نتایج انتخابات تهران - سایت خبری تحلیلی تابناك ...

www.tabnak.ir › صفحه نخست › سياسي
 
Translate this page
3 days ago - وزیر کشور با بیان اینکه نتایج 70 تا 80 درصد شعب اخذ رای را تا امشب اعلام می‌کنیم، گفت: اعلامنتایج حوزه انتخابیه تهران را نیز از امشب آغاز ...

ایسنا - آخرین نتایج انتخابات مجلس دهم در تهران

isna.ir/fa/.../آخرین-نتایج-انتخابات-مجلس-دهم-در-تهران
 
Translate this page
1 day ago - در اطلاعیه شماره 90 ستاد انتخابات کشور، آخرین آمار نتایج انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر و ...

«جدیدترین» نتایج انتخابات مجلس در تهران - خبرگزاری مهر ...

www.mehrnews.com/.../جدیدترین...
 
Translate this page
Mehr News Agency
2 days ago - ستاد انتخابات وزارت کشور جدیدترین نتایج انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه تهران را اعلام کرد.

آخرین نتایج انتخابات خبرگان رهبری در تهران - گویا - Gooya

news.gooya.com/politics/archives/2016/.../209077.ph...
 
Translate this page
2 days ago - آخرین آمار آرای حوزه انتخابیه استان تهران در انتخابات مجلس خبرگان رهبری از مجموع ۵۹۴۶ صندوق و ۴ میلیون و ۳۷ هزار و ۶۲۸ آرای ماخوذه شمارش شده اعلام شد ...

جدیدترین نتایج انتخابات مجلس خبرگان رهبری در تهران +اسامی

www.mashreghnews.ir/.../جدیدترین-نتایج-انتخابات-...
 
Translate this page
2 days ago - به گزارش مشرق، با ادامه شمارش آرای در انتخابات مجلس خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه تهران، از تعداد 5750صندوق و 3/889/877 آرای اخذ شده شمارش شده ...

Search Results

تحلیلی بر نتایج انتخابات مجلس تهران / سکوت مستضعفین ...

www.rajanews.com/.../تحلیلی-بر-نتایج-انتخابات-م...
 
Translate this page
2 days ago - اما مسئله ی مهم در این انتخابات، نه رأی مردم تهران که اعتراض خاموشی است که به عملکرد دولت در بدنه ی جامعه وجود دارد و همین اعتراض، کاهش مشارکت را در ...

خبرهای انتخابات؛ آخرین نتایج انتخابات مجلس در تهران، حداد ...

www.dw.com/...انتخابات...نتایج-انتخابات...تهران.../a...
 
Translate this page
وزارت کشور نتایج آخرین شمارش آرای انتخابات مجلس شورای اسلامی در تهران را منتشر کرد. در این فهرست ۶۰ نفره ۳۰ نفر نخست فهرست مورد حمایت اصلاح‌طلبان و حامیان ...

نتایج نهایی انتخابات مجلس دهم در تهران و استان ها - قطره

www.ghatreh.com/.../نتایج-نهایی-انتخابات-مجلس-دهم-...
 
Translate this page
2 days ago - نتایج انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری اعلام شد. - : آخرین آمار منتخبان ت.

نتایج انتخابات خبرگان تهران تا ساعت ۱۴ یکشنبه - شبکه خبر

www.irinn.ir/.../نتایج-انتخابات-خبرگان-تهران-تا-سا...
 
Translate this page
3 days ago - به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، شمارش آرا انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در تهران همچنان ادامه دارد و تا بعد از ظهر امروز یکشنبه ...

نتایج نهایی انتخابات خبرگان در تهران - Bartarinha.IR ...

www.bartarinha.ir › اخبار روز › اخبار سیاسی
 
Translate this page
1 day ago - خبرگزاری ایسنا: نتایج نهایی انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در تهران طی اطلاعیه شماره 91 ستاد انتخابات کشور اعلام شد. اسامی منتخبان ...

آخرین نتایج انتخابات مجلس دهم در تهران - آفتاب

aftabnews.ir/.../آخرین-نتایج-انتخابات-مجلس-دهم-در-ته...
 
Translate this page
1 day ago - آخرین آمار منتخبان تهران در مجلس دهم از سوی ستاد انتخابات کشور اعلام شد. ... آفتاب : به گزارش ایسنا، این نتایج که از مجموع 4487 صندوق و 3 میلیون و ...

نتایج انتخابات خبرگان در تهران؛ هاشمی اول، مصباح یزدی ...

www.radiofarda.com/.../27577678.html
 
Translate this page
Radio Farda
2 days ago - این در حالی است که وزارت کشور متعاقب این اطلاعیه اعلام کرده‌است: «لیست اعلام شده مربوط بهانتخابات مجلس خبرگان رهبری استان تهران، نتایج ...

تاخیر سوال برانگیز در اعلام نتایج انتخابات خبرگان در تهران ...

www.kaleme.com/1394/12/08/klm-238430/
 
Translate this page
3 days ago - چکیده :در حالی که مراجع رسمی به شکلی سوال برانگیز درباره نتایج اولیه انتخابات خبرگان درتهران سکوت کرده اند، رسانه های وابسته به سپاه با ...

نتیجه انتخابات مجلس در تهران: راهیابی ۳۰ نفر لیست امید ...

ir.voanews.com/.../3210962.html
 
Translate this page
Voice of America
19 hours ago - با شمارش ۸۵ درصد صندوق های رای در تهران، ۳۰ نامزد مورد تایید اصلاح طلبان در صدر هستند و غلامعلی حدادعادل و سایر اصولگرایان تاکنون شکست خورده ...

جدیدترین آمار از نتایج انتخابات مجلس در تهران

www.entekhab.ir/.../جدیدترین-آمار-از-نتایج-...
 
Translate this page
Entekhab
2 days ago - پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : تازه‌ترین آمار از نتایج انتخابات مجلس در تهراناعلام شد. به گزارش انتخاب، بر اساس آخرین اطلاعیه وزارت ...

محسن بازدید : 252 سه شنبه 11 اسفند 1394 نظرات (0)

فرماندار اصفهان ظهر امروز در ستاد انتخابات استان اصفهان میزان رای شمارش شده کاندیداهای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری تا این لحظه را اعلام کرد.
فضل الله کفیل امروز (شنبه) آمار  773 صندوق از849 صندوق رای را بدین شرح اعلام  کرد: 
حمید رضا فولادگر (اصولگرا) 186 هزار و 803 رای
 ناهیدتاج الدین (اصلاح طلب) 183هزار و 820 رای 
مینوخالقی (اصلاح طلب) 179هزار و 403
 حیدرعلی عابدی (اصلاح طلب) 168 هزار و 482 رای
علیرضا آجدانی (اصلاح طلب) 164هزار و 537 رای
احمد سالک(اصولگرا) 163هزار و 819 رای
مسعود حمیدی(اصلاح طلب) 152هزار و 121 رای
مجید نادرالاصلی(اصولگرا) 149هزار رای
 کمال حیدری(اصولگرا) 135 هزار و 14رای
مجتبی خیام نکویی(اصولگرا) 131 هزار و 351 رای
آمار مجلس خبرگان رهبری در استان  به غیر از شهرستان اصفهان  نیز بر اساس اعلام فرماندار اصفهان به شرح ذیل است: طباطبایی نژاد 691770 ، نمازی 561725، مهدوی 542171، مقتدایی 478481،عبدالهی 312431، عمومی 239867، فقیهی 226051 رأی، شریعتی نیاسر 194019، قاسمی 193378، الهی دوست 393347، فقیهی 920097 رای.
فرماندار اصفهان گفت: انتخابات از 25 فرایند تشکیل می‌شود که 24 فرایند آن رایانه ای است و باید در سامانه ثبت و گزارش گیری شود تا جمع بندی آراء به طور کامل نهایی گردد.
کفیل افزود: آمار کلان‌شهر اصفهان به دلیل آراء بالا دیرتر در سامانه ثبت می‌گردد و به دلیل تعدد شعب، صورت جلسات باید به صورت کامل ارائه شود. پس به همین دلیل محدودیت در ارائه نتیجه کلی وجود دارد و مطالبه مردم و رسانه‌ها به جاست و علت اینکه دیر آراء اصفهان اعلام می‌شود، همین علت گزارش گیری است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون هیچ تخلفی که موجب بازشماری آراشود به فرمانداری واصل نشده است.

اصلاح‌طلبان پیشتاز انتخابات مجلس در اصفهان - فرارو

fararu.com/.../اصلاح‌طلبان-پیشتاز-انتخابات-مجلس-د...
Translate this page
2 days ago - فرارو- فرماندار اصفهان ظهر امروز در ستاد انتخابات استان اصفهان میزان رای شمارش شده کاندیداهای مجلس شورای ... نتایج نهایی انتخابات خبرگان تهران.

بهار نیوز - نتایج انتخابات در مشهد، تبريز و اصفهان

www.baharnews.ir/news/102714/
Translate this page
23 hours ago - گروه سياسي: 5 نماینده اصفهان مشخص شدند، در مشهد انتخابات بر خلاف پیش بینی ها به دور دوم نکشید.

نتایج انتخابات در استان اصفهان /نهایی

www.entekhab.ir/.../نتایج-انتخابات-در-استا...
Translate this page
Entekhab
16 hours ago - نتایج انتخابات در استان اصفهان /نهایی · پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : جدول نهایی: نتایج انتخابات در استان اصفهان /نهایی.

آخرین نتایج انتخابات در استان اصفهان - سایت خبری تحلیلی ...

www.tabnak.ir › صفحه نخست › سياسي
Translate this page
3 days ago - آخرین نتایج انتخابات در استان اصفهان +جدول. به گزارش «تابناک»، هموطنانمان در «استاناصفهان»، هفتم اسفندماه 1394 در حالی برای شرکت در ...

پیشتازان انتخابات مجلس شورای اسلامی در اصفهان مشخص شدند ...

www.mehrnews.com/.../پیشتازان...
Translate this page
Mehr News Agency
3 days ago - به گزارش خبرنگار مهر، فضل الله كفیل دقایقی پیش در جمع خبرنگاران در ستاد انتخاباتی استاناصفهان با اشاره به اینكه در حال حاضر نتایج شمارش ...

اعلام نتایج شمارش آراء انتخابات هفتم اسفند در اصفهان +جدول

www.imna.ir/.../اعلام-نتایج-شمارش-آراء-انتخابات-هفت...
Translate this page
3 days ago - نتایج نهایی شمارش آراء انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در استان اصفهاناعلام شد.

آخرین نتیجه انتخابات مجلس شورای اسلامی اصفهان از زبان ...

www.imna.ir/.../آخرین-نتیجه-انتخابات-مجلس-شورای-ا...
Translate this page
3 days ago - دقایقی قبل فرماندار اصفهان آمار ارایه شده از سوی خبرگزاری ایمنا را در زمینه وضعیت منتخبین مجلس شورای اسلامی تایید کرد.

نتایج نهایی انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان اصفهان+ ...

www.tasnimnews.com/.../نتایج-نهایی-انتخابات-مجلس...
Translate this page
1 day ago - فرماندار اصفهان نتایج نهایی انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه شهرستان اصفهان را اعلام کرد.

نتایج نهایی انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان انتخابات ...

vom.ir/sarasari/posts/55462
Translate this page
13 hours ago - در اطلاعیه شماره 100 ستاد انتخابات کشور، نتایج قطعی شمارش آراء در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در استان اصفهان و دهمین دوره مجلس ...

آخرین نتایج شمارش آرا در شهر اصفهان - صاحب نیوز

sahebnews.ir › اصفهان › انتخابات › سیاسی
Translate this page
3 days ago - بر اساس اعلام منابع آگاه نتایج غیررسمی انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در استاناصفهان تا این لحظه (احتمال تغییر وجود دارد) به شرح ...

نسیم آنلاین | آخرین اخبار از نتایج غیررسمی انتخابات

www.nasimonline.ir/.../آخرین-اخبار-از-نتایج-غیررسم...
Translate this page
3 days ago - ساعت 14:24- آمار غیررسمی از نتایج شمارش آرا انتخابات مجلس شورای اسلامی ..... ساعت 06:48- آمار قطعی نتایج انتخابات در استان «اصفهان» بر اساس ...

آخرین نتایج انتخابات در استان اصفهان + جدول | اتاق خبر 24

otaghkhabar24.ir/news/38522
Translate this page
3 days ago - آخرین نتایج انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان در استان اصفهان را در ادامه مشاهده کنید.

ایرنا - نتیجه نهایی انتخابات مجلس در شهرستان اصفهان امشب ...

www.irna.ir/.../819833...
Translate this page
Islamic Republic News Agency
2 days ago - اصفهان- ایرنا- فرماندار اصفهان اعلام کرد: نتیجه نهایی و قطعی انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در شهرستان اصفهان، امشب مشخص و اعلام می شود.

Rasa News :: خبرگزاری رسا - آخرین نتایج از انتخابات اصفهان

www.rasanews.ir/NSite/FullStory/?Id=319351
Translate this page
2 days ago - آخرین نتایج از انتخابات اصفهان خبرگزاری رسا کفیل، رایانه‌ای بودن فرآیند انتخابات و قطعی سامانه وزارت کشور را علت تأخیر در اعلام نتایج ...

Rasa News :: خبرگزاری رسا - نهایی شدن نتایج انتخابات ...

rasanews.ir/NSite/FullStory/?Id=319388
Translate this page
1 day ago - نهایی شدن نتایج انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در اصفهان خبرگزاری رسا بر اساس اعلام نتایج نهایی انتخابات مجلس خبرگان ...

نتایج نهایی انتخابات خبرگان دراستان اصفهان | فرهنگ نیوز

www.farhangnews.ir/content/182756
Translate this page
1 day ago - فرماندار اصفهان نتایج نهایی انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه شهرستان اصفهان را اعلام کرد.

نتایج قطعی انتخابات مجلس در اصفهان (+آرا) | - نتیجه - قطره

www.ghatreh.com/.../نتایج-قطعی-انتخابات-مجلس-اص...
Translate this page
13 hours ago - نتیجه انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه اصفهاندر حوزه انتخابیه اصفهان از مجموع 671471 آرای صحیح مأ.

نتایج شمارش آرای مجلس شورای اسلامی تهران مشهد اصفهان یزد 7 ...

photos95model.ir/.../نتایج-شمارش-آرای-مجلس-شورای-ا...
Translate this page
4 days ago - نتایج شمارش آرای مجلس شورای اسلامی تهران مشهد اصفهان یزد 7 اسفند 94 اخبار لحظه به لحظه از شمارش آراء انتخابات مجلس 7 8 هشتم اسفند 94 نتایج ...

پوشش زنده نتایج انتخابات: پیشتازی لیست اصلاح‌طلبان در ...

persian.euronews.com › اخبار › اخبار
Translate this page
Euronews
3 days ago - اخبار - با پایان یافتن زمان اخذ رای در تمام حوزه‌های انتخاباتی، ستاد انتخابات وزارت کشور نتیجهانتخابات را در حوزه هایی که شمارش آرا در آن ها به پایان ...

آخرین نتایج شمارش آرای انتخابات خبرگان "اصفهان" | پایگاه ...

rishe.ir/news/15576
Translate this page
3 days ago - فرماندار اصفهان نتایج آرا مجلس خبرگان در 20 شهرستان استان را اعلام کرد.

Search Results

آخرین نتایج انتخابات در استان اصفهان - پارس

www.parsnews.com/.../346714-آخرین-نتایج-انتخابات...
Translate this page
3 days ago - این خبر به مرور تکمیل می‌شود. برخی آمار و ارقام درج شده در این خبر، تایید شده و نهایی نیست. به مرور زمان با اعلام رسمی اخبار توسط مراجع رسمی، ...

پرتال ستاد انتخابات استان اصفهان

entekhabat.ostan-es.ir/
Translate this page
رئيس كميته ي اطلاع رساني و تبليغات ستاد انتخابات استان اصفهان خبر داد: ... احمد رضا ضيايي اظهارداشت: نتايج انتخابات ۳ حوزه ي خميني شهر، لنجان، شاهين شهرو ميمه ...

نتایج انتخابات هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ...

www.esfceo.ir/VisitorPages/show.aspx?IsDetailList...
Translate this page
نتایج انتخابات هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان درتاریخ 1394/07/16 در 7 حوزه انجام ونتایج آن به شرح ذیل اعلام میگردد: 1) گروه عمران. دررشته عمران ...

آخرين اخبار از شمارش آراء انتخابات مجلس و خبرگان رهبري در ...

rooyeshnews.com/.../58.../101406-3941208060831.ht...
Translate this page
3 days ago - همچنين فضل الله کفیل لحظاتی قبل در جمع خبرنگاران آخرين نتایج انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در شهرستان اصفهان را اعلام کرد:.

اعلام قطعی نتایج انتخابات شهر اصفهان به امشب موکول شد

www.khabaronline.ir/detail/514635/provinces/Esfehan
Translate this page
2 days ago - بر اساس اعلام فرمانداری اصفهان، اعلام نتیاج قطعی انتخابات در شهر اصفهان به دلیل کندی وارد کردن اطلاعات در سامانه وزارت کشور شب موکول شده است اما ...

نتایج نهایی انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان در اصفهان ...

www.iqna.ir/.../نتایج-نهایی-انتخابات-مجلس-شورای-اس...
Translate this page
1 day ago - گروه سیاسی: فرماندار اصفهان نتایج نهایی و قطعی دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه اصفهان ...

آخرين شنيده ها درباره نتايج انتخابات مجلس در استان اصفهان

tabnakesfahan.ir/.../آخرين-شنيده-ها-درباره-نتايج-انتخ...
Translate this page
3 days ago - در حال حاضر به گفته فرماندار اصفهان آمار دقيق رأي كانديداها هنوز مشخص نيست اما با اين وجود آخرين شنيده ها پيرامون نتايج انتخابات به شرح زير است:

نتایج شمارش آرای مجلس دهم شورای اسلامی اصفهان - آران وب

newpanjereh-rzb.aranweb.ir/page-712076.html
Translate this page
عصرایران-نتایج آرای انتخابات مجلس هشتم اعلام شد. .... 63- در شهرستان مهاباد از مجموع آرا 59 هزار و 966راي جلال محمودزاده با تعداد 30 هزار و 799 راي حائز اكثريت آرا شد.

فارس گزارش می‌دهد نتایج انتخابات خبرگان رهبری در سراسر ...

www.farsnews.com/newstext.php?...
Translate this page
Fars News Agency
1 day ago - نتایج رسمی پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در کشور منتشر شد که در آن اعضای مورد حمایت جامعتین بیشترین رأی را ... اصفهان, کردستان.

نتیجه انتخابات مجلس در اصفهان - صفحه اصلی - شما نیوز

shomanews.com/.../نتیجه-انتخابات-مجلس-در-اصفهان
Translate this page
3 days ago - شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: انتخابات دهمین دوره مجلس در سمیرم و شهرضا به مرحله دوم کشیده و پیش ...

تعداد صفحات : 24

درباره ما
Profile Pic
یا مقلّب القلوب و الابصار یا مدبر اللیل و النهار یا محوّل الحول و الاحوال حوّل حالنا الى احسن الحال
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 235
  • کل نظرات : 2
  • افراد آنلاین : 12
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 70
  • آی پی دیروز : 56
  • بازدید امروز : 83
  • باردید دیروز : 240
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 450
  • بازدید ماه : 450
  • بازدید سال : 8,712
  • بازدید کلی : 156,797