loading...
زندگیتو عوض کن
محسن بازدید : 233 دوشنبه 17 اسفند 1394 نظرات (0)
اگرچه قطعی اینترنت در نگاه اول امری ساده به نظر می رسد اما در دنیای امروزی تصور یک روز بدون اینترنت بسیار دشوار است.
به گزارش دريچه فناوري گروه فضاي مجازي باشگاه خبرنگاران جوان؛ جوری به دنیای مجازی عادت کرده ایم که یک روز هم نمی توانیم آن را رها کنیم. اگر یک روز بسته ی اینترنتی ما به پایان برسد سرگردان و بی حوصله به نظر می رسیم و نهایت تلاشمان را می کنیم، تا به اینترنت و دنیای مجازی دسترسی داشته باشیم. حال فکر کنیم اگر اینترنت از بین برود چه اتفاقی خواهد افتاد؟

بعضی از افراد فکر می کنند نهایت دسترسی آنها به شبکه های اجتماعی بسته می شود یا نمی توانند در اینترنت جستو جو کنند و اما این باور اشتباه است.

اگر اینترنت قطع شود چه می شود////گزارش////////

آشوب و به هم ریختگی در خیابان ها به دلیل از کار افتادن چراغ های راهنمایی و رانندگی، درگیری مردم در صف پمپ بنزین ها به دلیل از کار افتادن دستگاه ها و قفسه های خالی و پنجره های شکسته شده ی فروشگاه های زنجیره ای که سیستم های امنیتی آن ها و همچنین صندوق هایشان با استفاده از اینترنت کار می کنند، تنها بخشی از فاجعه ای است که در صورت قطع شدن اتصال اینترنت با آن روبرو خواهیم شد.

مشکل اساسی دیگری که می تواند در زمان قطع شدن اینترنت، یک اختلال مهم و اساسی در زندگی انسان ها ایجاد کند، قطع شدن ارتباط چراغ های راهنمایی و رانندگی با مراکز کنترل ترافیک است. البته در چنین شرایطی، مردم می توانند با کمک یکدیگر و احترام به حقوق دیگران، از ایجاد یک فاجعه ی ترافیکی جلوگیری کنند.

در کنار مشکلاتی که برای بانک ها، فروشگاه های بزرگ و حمل و نقل شهری ایجاد می شود، می توان به قطع شدن ارتباط مردم با شبکه های اجتماعی اشاره کرد. شاید این موضوع، در ابتدا و در مقایسه با مشکلاتی که پیش از این مطرح کرده ایم، کمی خنده دار و مسخره به نظر بیاید اما تنها کافی است به این نکته فکر کنیم که چند درصد از مردم دنیا برای ارتباط با خانواده و دوستان خود از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند. در حقیقت در زمان قطع اینترنت، این افراد تمام راه های تماس خود با خانواده، دوستان و همکارانشان را از دست می دهند.

یکی از مهمترین مواردی که باید به آن اشاره کرد این است که بسیاری از ما، اطلاعات مهم، قرار ها، یادآوری ها، تقویم کار های روزانه و فایل های مورد نیازمان را بر روی اینترنت قرار می دهیم و عادت کرده ایم که برای پیدا کردن هر چیز، از موتور های جستجوی آنلاین استفاده کنیم. در چنین شرایطی است که دسترسی نداشتن به اینترنت، یک فاجعه ی اجتماعی و فرهنگی خواهد بود.

باید توجه داشته باشیم که در صورتی که اینترنت برای مدت کوتاهی، یک یا چند روز، قطع شده باشد، مردم می توانند مشکلات را تحمل کرده تا همه چیز به شرایط عادی برگردد اما اگر قطع سراسری اینترنت برای مدت زمان طولانی ادامه پیدا کرده، بنزین به پمپ بنزین ها نرسیده و کامیون ها سوخت کافی برای رساندن مواد غذایی به سوپر مارکت ها نداشته باشند، با یک فاجعه ی بزرگ روبرو خواهیم شد.

اگر اینترنت قطع شود چه می شود/////گزارش

برقراری تماس در شرایط اضطراری

در صورت قطع چند روزه ی ارتباطات، یکی از اساسی ترین مشکلاتی که با آن روبرو خواهیم شد، ناتوانی در استفاده از سرویس های اضطراری مانند خدمات اورژانس یا آتش نشانی در زمان بروز حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله یا خطرات انسانی مانند بمب گذاری و حوادث جاده ای و خیابانی است. پیش از این، ارتباطات تلفنی و اینترنتی از هم مجزا بوده و در صورت قطع شدن اینترنت، می توانستیم از خطوط تلفن در شرایط اضطراری استفاده کنیم اما هم اکنون و در شرایطی که بسیاری از سرویس های برقراری ارتباط تلفنی از خدمات اینترنتی برای ایجاد ارتباط استفاده می کنند، در صورت قطع اینترنت، ارتباطات تلفنی این سرویس دهنده ها نیز قطع خواهد شد.

البته با این تصور دنیا نابود نشده است، باید بدانیم که قطع شدن اینترنت به این سادگی ها اتفاق نمی افتد: متخصصان دنیای کامپیوتر و اینترنت اعتقاد دارند که چنین اتفاقی یک فرض محال است اما همه ی ما می دانیم که فرض محال، محال نیست و بنابراین بررسی این اتفاق نیز کار بیهوده ای نخواهد بود.

اگر اینترنت قطع شود چه می شود

روزانه کاربران بیشماری از سراسر دنیا کارهای خود را از طریق دنیای مجازی (اینترنت) انجام می دهند و هیچ گاه تصور آن را هم نمی کنند که اینترنت روزی بسته خواهد شد! آری اینترنت که هم اکنون از آن استفاده می کنید روزی به اتمام خواهد رسید و این را می دانید هر مبدای یک مقصدی دارد که اینترنت نیز از این مبحث مستثنی نیست.

اگر اینترنت قطع شود چه می شود

اکثر سایت های فیس بوک , توییتر , گوگل , آمازون و .. سهام خود را از طریق همین اینترنت دریافت کرده اند که امروزه بیشترین سهام داران بین شرکت های اینترنتی شناخته می شوند و اگر روزی اینترنت از بین رود این شرکت ها نیز در دفتر خود را تخته خواهند کرد!


گزارش از نوید صفری پور

انتهای پیام/



اگر اینترنت قطع شود چه می شود؟ - باشگاه خبرنگاران

www.yjc.ir/fa/news/.../اگر-اینترنت-قطع-شود-چه-می-...
1 hour ago - اگر اینترنت قطع شود چه می شود؟ اگرچه قطعی اینترنت در نگاه اول امری ساده به نظر می رسد اما در دنیای امروزی تصور یک روز بدون اینترنت بسیار ...

خبرنگار بهشت - اگر اینترنت قطع شود!

azad313.blogfa.com/post-477.aspx
رهگذر- فکر کرده اید اگر یک روز برق قطع شود، چه اتفاقی می افتد؟ نه، این موضوع یک انشاء نیست. یک پرسش واقعی است که تصور وقوع آن هم آدمی را به هراس می اندازد، چه ...

رفع مشکلات شبکه | پارس آنلاین - خانه

www.parsonline.com/.../رفع-مشکلات-شب...
کندی شبکه اینترنت قطعی شبکه اینترنت قطع و وصل شبکه اینترنت نویز روی ... اگر در هنگامه مکالمه با تلفن نویز روی خط شما شنیده می شود موارد زیر را چک نمایید .

شرکت مخابرات استان تهران - اینترنت پرسرعت (ADSL)

tct.ir/?siteid=7&pageid=1049
اگر خط تلفن بوق آزاد داشت، کابل تلفن را به پورت Line مربوط به Splitter وصل كنيد و کابل ... علامت ضربدر قرمز رنگ بر روي connection مشاهده مي شود ... اسپليتر مي‌تواند از اختلالات جانبي مانند نويز و قطع و وصلي تلفن و اينترنت جلوگيري کند.

چرا اینترنت ADSL من بعد از چند ساعت قطع می شود ؟

www.learning.asarayan.com/.../2475-چرا-اینترنت-ad...
دلیل چیست و چرا این مشکل بوجود می آید ؟ اول باید مشخص شود که نمی توانید یک وب سایت را باز کنید یا کلااینترنت شما قطع شده است . اگر چراغ چشمک زن وایرلس و ...

چرا در بیشتر موارد ارتباط مودم من قطع می شود؟ - Genius

origin-www.geniusnet.com/Genius/wSite/ct?...
اگر خط شما قابليت انتظار مكالمه دارد و هنگام اتصال به اينترنت، يك تماس دريافت كنيد، دومين سيگنال ممكنست موجب قطعي تلفن شود. از مخابرات درخواست قطع اين ...

ویندوز 7 ) اگر ار تباط ADSL شما با اینترنت قطع شد و دلیل آن ...

www.mozaffarshariaty.com/.../adsl%20trubbleshootin...
( خاموش و روشن کردن مجدد کامپیوتر هم ضرری ندارد ) اما اگر اشکال از خراب شدن مودم شما ... دیده میشود کلیک کنید تا فهرست شبکه های بی سیم موجود در اطراف شما نشان داده شود ... اگر با این برنامه ها توانستید به اینترنتدسترسی پیدا کنید معلوم میشود که ...

آی تی پورت | خودتان به راحتی مشکل قطعی اینترنت را حل کنید!

www.itport.ir/1393/03/.../disconnect-from-the-internet...
چون این آموزش به کاربرانی که بصورت کانکشن به اینترنت وصل می شوند کمک نخواهد ...... در بازی که قطع میشوید اگر چراغ دی اس ال خاموش نمی شود و چراغ نت برروی مودم ...

عیب یابی سرویس اینترنت ADSL - صفحه اصلی

old.pishtazgroup.net/support/adsl-tshoot.aspx
برای ارتباط یک دستگاه با شبکه اینترنت از مودم ADSL استفاده می شود. ... 1- اگر این چراغ به طور ثابت روشن باشد نشان دهنده وصل شدن به مخابرات میباشد. ... کابل Ethernet شما به صورت فیزیکی قطع شده است، کارت شبکه، کابل متصل به مودم و کارت ...

engp.ir _ سئوالات متداول ADSL

engp.co.ir/adsl/adsl_faqs.aspx
ارتباط DSL از طریق سیم تلفن شما برقرار می شود بدون این که اختلالی در ... اسپلیتر می تواند از اختلالات جانبی مانند نویز و قطع و وصلی تلفن و اینترنت جلوگیری کند. ... اگر خط تلفن بوق آزاد داشت، کابل تلفن را به پورت line مودم وصل كنید و از ...

اینترنت 9 استان محدود می شود - فرارو

fararu.com/fa/news/.../اینترنت-9-استان-محدود-می-شود
Jul 31, 2015 - بله ناشناس اگر اینترنت تهران قطع بشه اونوقت یک ذره فقط یک ذره شما هم محرومیت ..... بهتر بود تیتر می زدید محدود تر می شود چون محدود که الان هم است.

سوالات متداول مربوط به اینترنت پر سرعت (ADSL) - IRIran.net

www.iriran.net/faq/faq.php?id=adsl
چگونه می شود از یک شرکت دیگر که هم اکنون ADSL داریم به سراغ شما بیاییم؟ ... اگر حجم مصرفی خودمان را استفاده نکنیم آیا می توان آنرا برای ماه بعدی ذخیره کرد؟ اگر من ... در مصرف رایگان شبانه هر یک ساعت یک بار ازاینترنت قطع می شوم آیا این مشکل ...

چرا اینترنت ما قطع می شود؟ - مهمترین اخبار ایران و جهان

vista.ir/article/300541/چرا-اینترنت-ما-قطع-می-شود؟
یکی از این مشکلات بیشتر به قطعی کابل های دریایی باز می گردد و این درحالی است ... با قطع یکی از کابل های دریایی در خلیج فارس اینترنت کشور دچار اختلال می شود. .... این گونه نوشت: طعنه ی خلق و جفای فلک و جور رقیب همه هیچند اگر یار موافق باشد.

اینترنت ایران قطع می شود! - پارس

www.parsnews.com/.../330065-اینترنت-ایران-قطع-م...
Dec 21, 2015 - به احترام شب یلدا اینترنت سراسر کشور قطع میشود ... اینترنت مخابرات اگر باران بیاید قطع می شود اگر باد بیاید قطع می شود اگر هم این موارد ...

ارتباطات کل کشور در صورت عدم پرداخت بدهی مخابرات قطع می ...

digiato.com/.../محمود-واعظی-ارتباطات-کل-کشور-در-ص...
Aug 17, 2015 - واعظی گفت: ضرر درآمدی تنها با اصلاح ساختاری تبدیل به سود می‌شود و ... زیرساخت، گفت: مخابرات بابت خرید پهنای باند اینترنت، ۴۰۰ میلیارد تومان به .... کرد چون خیلی از زیرساخت ها دستشه و اگر قطعبشه بیشتر از خسارتی که به خود ... بهتره چنین ارتباط مسخره ای قطع شود بلکه از ریشه برای آن فکری اساسی بشه!

بالاي صفحه - معاونت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی

faq.azmoon.org/?app=70
داوطلبان پس از انتخاب رشته می توانند با مراجعه مجدد به این سامانه و بدون خرید ... اگر در هنگام ثبت نام به نحوی ارتباط اینترنتی قطع شود وضعیت چگونه خواهد بود؟

سوالات متداول - FAX.IR

https://www.fax.ir/faq.aspx
سوالات متداولی که بيشتر پرسيده می شود: ... اگر اینترنت من قطع شود، فکس های من دریافت نمی شود؟ ... اگرارسال من ناموفق بود آیا از مقدار شارژ من کسر می شود؟

عصر تلکام | سوالات متداول

www.asretelecom.net/faq.aspx
اگر من بیشتر از مقدار حجم تخصیص داده شده مصرف کنم آیا سرویس من قطع می شود؟ ... آیا می شود بر روی سرویس های شرکت عصر تلکام Static IP دریافت کرد؟ - هنگام وصل شدن به اینترنت از طریق کانکشن PPPOE، خطای 691 گرفته می‌شود. این خطا به چه ...

http://www.worldit.ir ورد آی تی | راهنماي برطرف كردن مشکلات مودم

www.worldit.ir/.../راهنماي-برطرف-كردن-مشكلات-مودم.h...
در مواقعی که سایت ها دیر لود می شوند یا سرعت اینترنت پایین می آید این راه حل معمولا جواب می دهد . این کار باعث می شود تا مودم شما ری بوت شده و بتواند عملکرد بهتری داشته باشد ... اگر با هیچ یک از این اقدامات هم مشکل شما برطرف نشد می توانید مودم خود را ریست ... من یه tp link دارم که وقتی پنج دقیقه باهاش کار نکنم قطع میشه ولی همه ی چراغا ...

چرا اینترنت ما قطع می شود

mydl.hostik.ir/چرا-اینترنت-ما-قطع-می-شود.html
چرا اینترنت ما قطع می شود,چرا اینترنت قطع و وصل می‌شود ... شد تا ما ... Für Mobiltelefone optimiert · سلام اگر اینترنت قطع میشه کارت رو عوض کن اگر دیدی ... هر چند ...

اینترنت من هر چند دقیقه قطع می شود؟ - کلوب

www.cloob.com/timeline/answer_1504_816129
Dec 23, 2007 - به نام خدا دوست من سلام شما باید دقت كنید و ببینید كه سیم تلفنی كه به مدم شما وصل شده از كنار سیم برق عبور نكرده باشه چون اگر اینجور باشه برق ...

ايتنا - اینترنت ملی جایگزین اینترنت جهانی می‌شود

itna.ir/fa/doc/.../اینترنت-ملی-جایگزین-جهانی-می-شود
اگر خلاف این عمل شود، تخلف بین المللی انجام خواهد شد. ... در خانه محدودیت هایی دارند ولی خواهشا اینترنتجهانی را قطع نکنید و اگر می خواهید اینترانت بگذارید که سرعت و ...

اندیشه سبز خزر - پرسش های متداول

www.askiran.com/Fa/Page/پرسش-های-متداول
اگر در ساعات غیر اداری اینترنت من قطع شود چه باید کرد؟ واحد ارتباط ... تا چه ساعتی تمدید سرویس به صورت حضوری در دفتر های اندیشه سبز خزر انجام می شود؟ در ابتدا ...

آموزشی 1 - مخابرات

www.tczonline.ir/amoozesh/amoozesh1.html
:ADSL 1- اگر اين چراغ به طور ثابت روشن باشد نشان دهنده وصل شدن به مخابرات ميباشد. ... 2- با USB كه حتمآ بايد با درايور مودم نصب شود. ... یعنی شماره شرکتی که اینترنت ADSL را از آن شرکت خریداری کردید. ... که با تلفن صحبت مي‌کنيد، ثابت است ولي به محض قطع شدن تماس لينک شما چشمکزن مي‌شود (status خاموش مي شود) ممكن است ...

اگر اینترنت قطع شود چه می شود؟ - چیتوا

www.chitva.com/.../اگر-اینترنت-قطع-شود-چه-می-شود...
اگر اینترنت قطع شود چه می شود؟ مشاهده متن اصلی خبر در سایت خبری باشگاه خبرنگاران جوان · درباره ما; |; تماس با ما. تمامی اخبار توسط نرم افزار جستجوگر خبر سایت ...

چه افرادی یارانه شان قطع می شود؟ | پایگاه خبری شهر بیان

shnews.ir/economic/چه-افرادی-یارانه-شان-قطع-می-شود؟
Jan 22, 2016 - معاون وزیر کار درباره قطع یارانه نقدی برخی افراد گفت: به این شکل نیست که فرد اگر در بهمن ماه مراجعه نکند، کلا یارانه اش قطع می‌شود بلکه اگر بعد ...

بستن دسترسی نرم افزارها به اینترنت از طریق فایروال Block ...

learn.patoghu.com › آموزش های ویندوز
 Rating: 4.4 - ‎8 votes
اگر شما نیز از نرم افزارهای کرک شده استفاده می کنید و یا با سریال و پسورد نرم ... ۵ – تیک هر کدام از نرم افزارها برداشته شود دسترسی ان به اینترنت قطع می شود و ...

Aftabgardan - چگونه دسترسی یک برنامه را به اینترنت در ...

aftab.cc/tutorial/596
چگونه دسترسی یک برنامه را به اینترنت در ویندوز 7 یا ویندوز 8 قطع کنیم؟ ... مثلاً یک برنامه اگر به اینترنت وصلشود، خودش را آپدیت می‌کند و باعث می‌شود که Crack ...

چرا اینترنت مدام قطع می شود؟ - مشرق

www.mashreghnews.ir/.../چرا-اینترنت-مدام-قطع-می-ش...
Jan 3, 2016 - چرا اینترنت مدام قطع می شود؟ ... شد: سازمان تنظیم مقررات ارتباطات به طور دائم این مساله را بررسی می‌کند و اگر زمانی کیفیت خدمات به شرایط غیرعادی ...

کلید قطع اینترنت جهان در دستان چه کسی قرار دارد؟ + فیلم

www.mashreghnews.ir/.../کلید-قطع-اینترنت-جهان-در...
طراحی شده و قرار نیست هر روز اینترنت قطع شود. وی به توانایی چین در کنترل اینترنت اشاره می کند و تصریحمی کند که آمریکا نیز باید این توانایی را داشته باشد. .... اگر زمانی با یک کلید قطعش کنید منجر به صدمات جبران‌ناپذیری خواهید شد و بعید ...

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
یا مقلّب القلوب و الابصار یا مدبر اللیل و النهار یا محوّل الحول و الاحوال حوّل حالنا الى احسن الحال
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 235
  • کل نظرات : 2
  • افراد آنلاین : 6
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 29
  • آی پی دیروز : 56
  • بازدید امروز : 37
  • باردید دیروز : 240
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 404
  • بازدید ماه : 404
  • بازدید سال : 8,666
  • بازدید کلی : 156,751