loading...
زندگیتو عوض کن
محسن بازدید : 479 جمعه 14 اسفند 1394 نظرات (0)


چاقی
چاقی یکی از بزرگترین مشکلات بهداشتی در جهان است . به طور کلی منظور از چاقی و اضافه وزن وجود چربی بیش از حد در بدن می باشد .
چاقی فقط یک نگرانی از عدم زیبایی نیست بلکه یک اختلال پیچیده است که باعث افزایش خطر بیماری و مشکلات عدیده ای در سلامتی مانند بیماریهای قلبی ، دیابت و فشار خون بالا می شود . در حال حاضر عوامل خطرساز قلبی عروقی در جوانان مبتلا به اضافه وزن و چاق بدتر شده و شواهد اولیه آترواسکلروز آشکار با اختلال عملکرد اندوتلیال و افزایش کلسیم عروق کرونر در درصد بالایی از جوانان مبتلا به اضافه وزن وجود دارد .
در واقع علت اصلی چاقی و اضافه وزن عدم تعادل انرژی بین کالری مصرف شده و کالری خورده شده است . چربی بالا در غذاهای پر انرژی سبب افزایش کالری دریافتی می شود . 

چاقی
چاقی



شیوع عدم فعالیت بدنی و کم تحرکی ( وجود اشکال در کار کردن ، تغییر شیوه های حمل و نقل و افزایش شهرنشینی ) ، تغییر در رژیم غذایی , نبود سیاست های حمایتی در بخش هایی مانند بهداشت ، کشاورزی ، حمل و نقل ، برنامه ریزی شهری ، محیط زیست ، پردازش مواد غذایی ، توزیع ، بازاریابی و ... از جمله عواملی است که به چاقی افراد دامن زده است .

بر طبق آمارهاب موجود : 
     حداقل یک سوم کودکان بین سنین 2 تا 15 سال اضافه وزن دارند .
     14% پسران اضافه وزن دارند .
     17% دختران اضافه وزن دارند.
     19% پسران چاق هستند .
     18% دختران چاق هستند .
همچنین آمارها نشان می دهد اگر یکی از والدین دچار اضافه وزن باشند کودکان به احتمال زیاد یک مشکل وزنی خواهند داشت ، و اگر هر دو والدین دارای اضافه وزن باشند این خطر افزایش می یابد .

شاخص توده بدن ( BMI )
یکی دو سالی است که در ادارات و سازمانهای دولتی بنری با عنوان محاسبه BMI را بر روی دیوارها نصب میکنند . شاید برای شما نیز این سوال پیش آمده باشد که منظور از BMI چیست ؟
BMI ( Body mass index ) یکی از ابزارهای اندازه گیری حجم بدن بوده که آن را به عنوان شاخص حجم بدن یا شاخص توده بدن نیز می شناسند . شاخص توده بدن (BMI ) با استفاده از یک فرمول ساده ( نسبت وزن به قد ) به دست می آید :
BMI = وزن / ( قد به توان 2 )
توجه داشته باشید که در فرمول فوق وزن بر حسب کیلوگرم و قد بر حسب متر است .

مثلا اگر وزن شما 73 کیلوگرم و قد شما 180 سانتیمتر (1.8 متر) باشد BMI شما 22.5 خواهد بود .
در واقع این سنجش ، میزان چاقی را اندازه گیری نمیکند بلکه ابزاری مناسب است تا سلامت وزن فرد با توجه به قدش تخمین زده شود .
اندازه گیری شاخص توده بدن ( BMI ) برای بررسی اضافه وزن و چاقی مفید است . 

تفسیر و مفهوم عدد BMI
BMI کمتر از 18.5 = کمبود وزن
BMI بین 18.5 تا 24.9 = وزن طبیعی
BMI بین 25 تا 29.9 = شما دارای اضافه وزن هستید
BMI بین 30 تا 39.9 = شما چاق نامیده می شوید
BMI بیشتر از 40 = چاقی شدید

BMI : شاخص توده بدن
BMI : شاخص توده بدن



انواع چاقی
اضافه وزن
از نظر علمی 10 تا 20% بیشتر از وزن استاندارد اضافه وزن محسوب .

چاقی
20% اضافه وزن یا بیشتر چاقی نامیده می شود . چاقی پس از گذشتن از مرحله افزایش وزن ایجاد می شود و باید در همان مراحل اولیه درمان را شروع کرد .

چاقی متوسط
20% بالاتر از وزن ایده آل چاقی متوسط است که خطرات مرگ زودرس را افزایش می دهد . در این افراد احتمال دیابت نوع 2 افزایش می یابد که علت آن مقاومت به انسولین است .

چاقی شدید
در چاقی شدید وزن افراد 45 کیلوگرم و یا حدود 60% بیشتر از وزن ایده آل است . در این نوع چاقی مشکلات قلبی و ریوی بزرگترین خطرات را به وجود می آورد . شیوع مرگ ناگهانی در این افراد 10 برابر بیشتر از افراد عادی است . بعلاوه عواقب روانی اجتماعی این اختلال ، اغلب مشکلات ویرانگری را ایجاد می کند .


آناتومی چاقی
چاقی می تواند به دو صورت چاقی شکمی و چاقی در نواحی ران و لگن خود را نشان دهد .
چاقی شکمی عمدتا در مردان شایع است و با افزایش فشارخون ، مقاومت به انسولین ارتباط نزدیک دارد . در این نوع چاقی که به پیکر سیبی معروف است بافت چربی در نواحی شکم و سینه تجمع می یابد و به مراتب از چاقی در نواحی ران و لگن که به پیکر گلابی معروف است و چربی در نواحی ران ، لگن و سرین جمع می شود خطرناک تر است .
چاقی شکمی با ترشح هورمون هایی که تحریک کننده رشد سلول های بافت چربی و افزایش اشتها می باشند ، به افزایش چاقی دامن می زد .


عوامل موثر بر چاقی
همانطور که گفته شد چاقی زمانی مشاهده می شود که میزان کالری دریافتی شما بیشتر از میزان کالری است که می سوزانید . اما موارد دیگری نیز بر چاقی اثر گذارند از جمله :

عادت های غذایی نادرست
امروزه خوردن غذاهای ناسالم و پر کالری و همچنین پر خوری بسیار رایج است . احساسات ، عادت و در دسترس بودن اسان غذا از جمله مواردی است که بر روی نحوه غذاخوردن ما تاثیر می گذارد .
یکی از عوامل موثر در افزایش وزن پرخوری است ، این عامل زمانی خطرناک تر می شود که همرا با غذاهای چرب باشد .
مطالعات اپیدمیولوژیک نشان می دهد غذاهایی که شامل چربی و شکر بالایی هستند ( فست فودها ، مواد غذایی سرخ شده ، شیرینی و ... ) دارای تراکم بالای انرژی است ( مقدار زیادی کالری را در مقدار کمی از مواد غذایی ) بر افزایش وزن اثر می گذارد .

عادت های غذایی نادرست
عادت های غذایی نادرست



متابولیسم
زنان در مقایسه با مردان دارای عضلات کمتری بوده ، عضلات نسبت به بافت های دیگر نیازمند به کالری بیشتری ( از جمله چربی ) می باشند ( سوخت و ساز در عضلات بیشتر است ) ، به همین دلیل متابولیسم در زنان آهسته تر است ، از این رو احتمال چاق شدن در زنان بیشتر از مردان است و کم کردن وزن برای زنان دشوارتر است .
همچنین افزایش سن نیز باعث کاهش عضلات و سوخت و ساز بدن می شود ، به همین دلیل افزایش سن یکی از عوامل چاقی بشمار می رود به خصوص اگر میزان دریافت کالری بدن بیشتر از حد مجاز باشد .


عدم فعالیت جسمانی
برطبق بررسی سازمان بهداشت و تغذیه بین المللی ( NHANES ) مشخص شد که بین افزایش وزن و عدم فعالیت فیزیکی رابطه مستقیم وجود دارد و این رابطه جدا از جنسیت افراد می باشد .



احساسات
در برخی از افراد ، احساسات یکی از عوامل تاثیرگذار بر عادت غذا خوردن می باشد . بسیاری از مردم در مواقع عصبانیت ، خستگی ، غم ، استرس و ... به غذا خوردن رو می آورند ، و با این کار به احساسات خود پاسخ می دهند ، از این رو هیچگونه محدودیتی در غذا خوردن این افراد وجود ندارد و اغلب دچار چاقی یا اضافه وزن می باشند .

داروها
هر دارویی به شیوه ‌ای متفاوت می‌ تواند موجب افزایش وزن گردد از افزایش اشتها گرفته تا تغییر روش تجمع چربی بدن یا تغییر دادن سطوح انسولین خون . 
بعضی از داروهای موثر در بروز اضافه وزن عبارتند از : استروئید ها ، داروهای ضد افسردگی ، آرام بخش ها ، داروهای ضد صرع ، داروهای دیابت ، داروهای فشار خون و داروهای مسکن معده . ‌‌‌اما به خاطر داشته باشید که تاثیر درمانی این داروها در بعضی موارد ، ارزش این را دارد که تاثیر چاق کنندگی آن ها را نادیده بگیرید . بنابر این اگر به تاثیر داروهای مصرفی خود در مورد اضافه وزن شک دارید ، با پزشک خود مشورت کنید و هرگز خودسرانه مصرف دارو را قطع نکنید .
همچنین عواملی از قبیل :
     - استرس و افسردگی
     - کمبود خواب
     - اختلالات هورمونی
     - ‌یائسگی
     - ناکافی بودن مواد مغذی ضروری یا کند کار کردن روده ها

راه های کاهش وزن و مقابله با چاقی
راه های بسیار زیادی برای کاهش وزن وجود دارد اما اثر بخشی تمامی این راه به میزان تحمل و اراده شما بستگی دارد . اگر شما دارای اراده ضعیفی باشید ، گرسنگی شما را شکست می دهد و تسلیم می شوید .
سه رمز موفقیت برای لا غری :
     1. کنترل اشتها
     2. کاهش وزن بدون احساس گرسنگی
     3. ارتقا سلامت جسمی همزمان با کاهش وزن 

حذف شکر و نشاسته
اگر تصمیمتان برای کاهش وزن جدی است باید مصرف شکر و نشاسته ( کربوهیدرات ها ) را ترک کنید این یکی از مهم ترین قدم ها برای کاهش وزن می باشد . یک قاشق سوپ خوری شکر دارای 14 واحد کالری است و وزن شما را سریع تر از آن چیزی که فکرش را بکنید بالا می ‌برد . به جای خوردن هر روز نوشابه از شربت حاوی لیمو استفاده کنید لازم است بدانید هر لیوان نوشابه حاوی 10 قاشق شکر است .
این غذاها باعث ترشح انسولین می شوند ( انسولین یکی از هورمون های اصلی برای ذخیره سازی چربی در بدن می باشد ) ، زمانی که سطح انسولین بدن کاهش می یابد ، بدن به جای سوزاندن کربوهیدرات از چربی های ذخیره شده استفاده می کند .
نمودار زیر بر اساس مطالعه بر روی رژیم غذایی دارای چربی کم و همچنین کربوهیدارت پایین در بین زنان دارای اضافه وزن بدست آمده است .

مصرف کربو هیدرات
مصرف کربو هیدرات



با حذف شکرها و نشاسته ها ( کربوهیدرات ها ) از رژیم غذایی خود ، سطح انسولین خود را کاهش داده و درنتیجه موجب کاهش وزن بدون احساس گرسنگی می شود.

مصرف پروتئین، چربی و سبزیجات
هر یک از وعده های غذایی شما باید شامل : منبع پروتئین، منبع چربی ها و سبزیجات کم کربوهیدرات باشد . میوه از جمله مواد غذایی است که باید در فهرست غذاهای روزانه ما وجود داشته باشد . میوه ها سرشار از مواد مغذی و ویتامین ها هستند که بدن برای عملکرد خوب به آن نیاز دارد .
خوردن سبزیجات بیشتر در طول روز یکی از روش هایی است که بیشتر از دیگر روش ها نادیده گرفته شده است و در واقع یکی از کار آمدترین روش ها در کاهش وزن است . سبزیجات سرشار از فیبر و انواع ویتامین ها می‌ باشند که احساس خوبی را به شما القا خواهند کرد و به شما کمک خواهند کرد که سریع تر از شر اضافه وزن خود خلاص شوید .

سبزیجات کم کربوهیدرات :
کلم بروکلی ، گل کلم ، اسفناج ، کلم پیچ ، کلم بروکسل ، کلم ، چغندر ، کاهو ، خیار ، کرفس و ...

جهت تنظیم وزن همیشه سبزیحات مصرف کنید
جهت تنظیم وزن همیشه سبزیحات مصرف کنید



منابع پروتئین :
     - گوشت : گوشت گاو ، گوشت مرغ ، گوشت بره
     - ماهی و غذاهای دریایی : ماهی قزل آلا ، میگو ، خرچنگ و غیره

استفاده از پروتئین منجر به احساس سیری و افزایش سوخت و ساز بدن می شود .
منابع چربی :
     - روغن نارگیل
     - روغن زیتون
     - روغن ماهی

بهترین چربی پخت و پز استفاده از روغن نارگیل است . این روغن برای کاهش وزن بسیار مفید است. این ماده حاوی اسیدهای چرب متوسط و کوتاه است که به از بین بردن اضافه وزن کمک می کند. این روغن به راحتی هضم و باعث افزایش متابولیسم بدن می شود .

روغن نارگیل
روغن نارگیل



ورزش
دست از تلف کردن وقت خود با تلویزیون بر‌دارید . به جای تماشای تلویزیون کارهای زیادی وجود دارند که می ‌توانید برای کاهش وزنتان انجام بدهید . تمرینات به سبک تمرکزی یوگا بسیار موثرند . 30 دقیقه انجام حرکات ورزشی در طول روز ایده آل است . اما صرف این وقت ممکن است همیشه میسر نباشد .
     - خواب کافی
     - روان درمانی
     - استفاده از دارو 
     - افزایش زمان غذا خوردن ( آهسته غذا خوردن به جای تند غذا خوردن )
     - استفاده کمتر از غذاهای فراورده و تصفیه شده
از دیگر موارد کمک کننده در کاهش وزن می باشند .

ورزش : موثرترین روش کاهش وزن
ورزش : موثرترین روش کاهش وزن



در آخر توصیه می شود ، قبل از هرگونه رژیم غذایی با متخصص تغذیه مشورت کنید .

منابع

منابع :
authoritynutrition
,
medicinenet
,
nhlbi
,
mayoclinic
,
medicalnewstoday

برچسب هورزش











                                                                             

یک راه موثر برای رهایی از چاقی شکم - افکارخبر

www.afkarnews.ir/.../171593-یک-راه-موثر-برای-رهایی...

·          

Translate this page

Dec 7, 2012 - یک راه موثر برای رهایی از چاقی شکم. در این مطالعه افزایش دریافت فیبرغذایی در نوجوانان آمریکای لاتین، طی یک دوره دو ساله، کاهش معنی‌داری در میزان ...

رهایی از چاقی - درمان ریشه ای چاقی ... بیماری ها ی عصبی ...

drforouzanfar.persianblog.ir/post/8/

·          

·          

Translate this page

درمان چاقی. یعنی ؛ رهایی از چاقی برای همیشه. یعنی ؛ تمام کردن این بازی چاق و لاغر شدن. چه فایده ای دارد ... اگر بدن شما چربی ساز است ؛ فقط و فقط یک راه برای. رهایی از ...

17 روش برای لاغر شدن - رهایی از چاقی .رژیم غذایی.ورزش و چاقی ...

robabnaz11.persianblog.ir/.../17_روش_برای_لاغر_شد...

·          

·          

Translate this page

۱۷ روش موثر برای لاغر شدن. نکته 1 -- چه مقدار کالری روزانه باید مصرف کنیم تا چاق نشویم؟ این سوال یک فرمول خیلی ساده دارد؛. 1. وزنتان را به پوند (هر پوند= 453 گرم) ...

رهایی از چاقی طولانی مدت

www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=104931

·          

·          

Translate this page

Oct 17, 2009 - حال برای شما که از افزایش وزن طولانی مدت رنج می برید و بارها رژیم های لاغری را امتحان نموده اید، راه حل چیست؟ برخی مطالعات جدید پیشنهاد می کنند که ...

راه های کاربردی برای رهایی از چربی های شکمی - که

www.irannaz.com/news_detail_15460.html

·          

·          

Translate this page

راه های کاربردی برای رهایی از چربی های شکمی. مجموعه : رژیم ... نشستن طولانی‌مدت باعث چاق شدن افراد می‌شود و این چاقی‌ها هم بیشتر در ناحیه ران پا و شکم رخ می‌دهد. شاید به ...

رهایی از چاقی شکم - مهمترین اخبار ایران و جهان

vista.ir/article/75077/رهایی-از-چاقی-شکم

·          

·          

Translate this page

رهایی از چاقی شکم ... بنابراین برای رهایی از شر آن كافی است یا انرژی و غذای روزانه خودتان را كاهش دهید یا بیش از ... راه حلی برای چاق شدن · چرا بعد از لاغر شدن باز هم.

آسان ترین راه های لاغر شدن - پرشین وی

www.persianv.com/pezeshki/211763.php

·          

·          

Translate this page

Dec 17, 2012 - در این مطلب اما روش هایی را برای شما آماده کرده ایم که بتوانید به کمک آن به راحت ترین شکل ممکن وزنتان را کاهش دهید و از شر غول چاقی رهایی پیدا کنید.

یک راه موثر برای رهایی از چاقی شکمی - زندگی الکترونیکی

www.elife.ir/.../یک-راه-موثر-برای-رهایی-از-چاقی-شکم...

·          

·          

Translate this page

Dec 6, 2012 - یک راه موثر برای رهایی از چاقی شکمی. افزایش تجمع بافت چربی در ناحیه شكم از مشكلاتی است كه در حفظ سلامتی اهمیت به مراتب بیشتری نسبت به ...

راهکارهای رهایی از چاقی

changeyourlife.rozblog.com/post/24/ads

·          

Translate this page

راهکار های مناسب تناسب اندام و کاهش وزن. ... راهکار رهایی از چاقی. 1; 2; 3; 4; 5. محسن بازدید : 0 جمعه 14 اسفند 1394 نظرات (0). مطالب مرتبط. معرفی بازی کلش رویال.

فیبرهـا، راز رهایـی از چاقـی شکمی - Bartarinha.IR | برترین ها

www.bartarinha.ir › سلامت › لاغری و تناسب اندام

·          

·          

Translate this page

Dec 19, 2012 - فیبرهـا، راز رهایـی از چاقـی شکمی فیبرهـا،چاقـی شکمی،چربی. ... این قبیل مواد‌غذایی دچار نفخ و مشكلات گوارشی می‌شوید، تنها راه چاره این است كه آنها را ...

یک راه موثر برای رهایی از چاقی شکمی « بهداشت و تغذیه

www.1doost.com/Post-10591.htm

·          

·          

Translate this page

Dec 11, 2012 - چاقی شکمی یا افزایش تجمع بافت چربی در ناحیه شکم از مشکلاتی است که در حفظ سلامتی اهمیت به مراتب بیشتری نسبت به تجمع بافت چربی در ...

راه هایی برای رهایی از کابوس چاقی - آفتاب

www.aftabir.com › ... › تغذیه و سلامتی

·          

·          

Translate this page

May 21, 2011 - بشر با یک سری از سلول های دائمی چربی در بدن متولد می شود این انباشته شدن چربی بر اثر تغذیه است که موجب تورم و تکثیر سلول های چربی می ...

چربی شکم و راههای رهایی از آن - بیتوته

www.beytoote.com/health/.../tummy-rondure.html

·          

·          

Translate this page

سلامت و بهداشترژیم درمانیچربی شکم و راههای رهایی از آن ... 2ـ تنها راه درمان چربی شكم، رژیم غذایی اصولی و ورزش است. ... دیگر نگران چاقی شکم و پهلوی خود نباشید.

رهایی از چربی های اضافه در پهلو ها - بیتوته

www.beytoote.com/sport/andam/get1-fat-flanks.html

·          

·          

Translate this page

ورزشزیبایی اندامرهایی از چربی های اضافه در پهلو ها ... در اینجا به معرفی چند راه ساده و سریع، برای سوزاندن 100 کالری انرژی در روز، می ..... لاغری موضعی,درمان چاقی ...

15 راه رهايي از شکم - بیتوته

www.beytoote.com/sport/.../salvation-of-tummy.html

·          

·          

Translate this page

قديم‌ها، چاق بودن و شکم بزرگ داشتن نشانه‌اي بود از اعيان و اشراف بودن. ... پنج شنبه, 13 اسفند 1394. ورزش و تندرستیزیبایی اندام15 راه رهايي از شکم ...

رهایی از چاقی طولانی مدت - وبسوار

websavar.ir/fa/news/1188/رهایی-از-چاقی-طولانی-مدت

·          

Translate this page

Mar 10, 2014 - سیستم بدن شما با تعیین نقطه متعادل وزنی، در برابر تغییرات وزن مقاومت می‌کند. حال برای شما که از افزایش وزن طولانی مدت رنج می‌برید راه حل ...

کتاب 177 روش رهایی از چاقی

ketab.ir/modules.php?name=News&op=pirbook...

·          

Translate this page

کتاب 177 روش رهایی از چاقی انتشارات فراگفت,آفرینهمترجم: زهرا عابديني رقعي شومیز تاریخ چاپ86/03/30 نوبت چاپ1.

15 راه رهایی از شکم ! - مجله اینترنتی بنگ بونگ | bangbong.ir

bangbong.ir › ورزش › تناسب اندام

·          

·          

Translate this page

15 راه رهایی از شکم ! ؛ قدیم‌ها، چاق بودن و شکم بزرگ داشتن نشانه‌ای بود از اعیان و اشراف بودن. اما این روزها دیگر کسی اضافه وزن را دوست ندارد و بیشتر آدم‌ها ترجیح می‌دهند.

آشنایی با آخرین راه چاره برای رهایی از چاقی/ هر آنچه که از عمل ...

www.momtaznews.com/آشنایی-با-آخرین-راه-چاره-برا...

·          

Translate this page

چاقی عارضه ای است که باید با سالم سازی نحوه زندگی و یک رژیم مناسب درمان شود اما در بسیاری از بیماران وقتی وزن خیلی بالا می رود و از سطح خاصی می گذرد، دیگر این ...

میگنا - توصيه هاي روان شناسانه براي رهايي از چاقي

www.migna.ir/vdcgt39w.ak9xx4prra.html

·          

Translate this page

Aug 19, 2015 - توصيه هاي روان شناسانه براي رهايي از چاقي. کد مطلب: ... اين راهکار در ايجاد انگيزه براي افرادي که قصد دارند لاغر شوند، بسيار نتيجه بخش خواهد بود.

۱۰ راهکار رهایی از عوارض یائسگی • نوآورد

www.noavard.co/.../10-راهکار-رهایی-از-عوارض-یائسگ...

·          

Translate this page

Dec 26, 2015 - از دست رفتن توان عضلانی، بالا رفتن ناگهانی وزن و البته بزرگ شدن غیرقابل کنترل شکم وچاقی که نه تنها به ظاهر بلکه به سلامت جسم خانم های ...

نه روش موثر برای رفع چاقی شکم - یوگا و سلامت

veblagesalamat.persianblog.ir/post/19/

·          

·          

Translate this page

Apr 8, 2013 - هنگامی که خواهان کاهش چاقی شکم هستید، اولین چیزی که به ذهنتان خطور می کند، انجام ورزش های شکم می باشد. اما باید گفت ورزش های شکم کمتر اهمیت ...

پایگاه خبری - تحلیلی قدس آنلاین - رهایی از چاقی با روزی یک ...

www.qudsonline.ir/detail/News/338609

·          

Translate this page

Jan 16, 2016 - براساس یک تحقیق مشخص شد خوردن یک سیب در روز می‌تواند با چاقی ... یک راه حل برای کمک به مبارزه با چاقی که یک بیماری و کشنده است باشد.

درمان چاقی| رهایی از چاقی - صفحه اصلی - ارتباط باما

fitness.mallfa.biz/210/-رهایی-از-چاقی.xhtm

·          

Translate this page

جدیدترین شیوه درمان چاقی آخرین راه حل برای درمان چاقی , رهایی از چاقی.

روشي سريع براي از بين بردن چاقی پا و بازو - نیک صالحی

www.niksalehi.com/taghzie/archives/207017.php

·          

·          

Translate this page

... لاغر کنیم, چگونه پاها را لاغر کنیم,روشي سريع براي از بين بردن چاقی پا و بازو. ... حدود ۲۰ دقیقه ورزش های قدرتی (۵ ورزش بالا تنه و ۵ ورزش پایین تنه) و ۲۰ دقیقه راه رفتن با تردمیل باعث می شود سرعت ضربان قلب .....رهایی از بیماری های نشیمنگاهی ...

شماره 89 ماهنامه سپیده‌دانایی، با پرونده ویژه «روش های رهایی ازچاقی

sepidedanaei.com/.../شماره-89-ماهنامه-سپیده‌دانایی،-با-...

·          

Translate this page

Aug 1, 2015 - در نگاه ویژه، کارشناسان ماهنامه سپیده‌دانایی با ارائه مطالب تحلیلی برای رهایی از چاقی با این عناوین منتشر شده است: ده روش برای مدیریت فکر و ...

راههای جلوگیری از چاقی شکم، جلوگیری، جلوگیری از، راه های ...

www.akairan.com/health/rijim-laghari.../12507.html

·          

Translate this page

روش های رهایی از موخوره، مو خوره، درمان موخوره، علل موخوره، پیشگیری از موخوره ..... به منظور بررسی بیشتر علل، عوارض و راه های پیش گیری از بروز چاقی شکمی با یکی از ...

فیبرهـا، راز رهایـی از چاقـی شکمی/فیبر چیست؟-پرشین پرشیا

www.persianpersia.com/health/hdetails.php?...

·          

·          

Translate this page

Dec 24, 2012 - فیبرهـا، راز رهایـی از چاقـی شکمی/فیبر چیست؟, ... اگر با مصرف این قبیل مواد غذایی دچار نفخ و مشکلات گوارشی می شوید، تنها راه چاره این است که ...

چرا رژیم گرفتن بدترین راه کاهش وزن است؟

sepidbarfi.com › تناسب اندام

·          

Translate this page

Jul 16, 2014 - تا پایان این متن، شما گفته‌های مرا تائید می‌کنید و امید من این است که در راه رهایی از رژیم غذایی و همینطور رهایی از چاقی با من همراه شوید. چاقی، این روزها ...

برای رهایی از شر چربی شکمی قدم اول را درست بردارید! - آبی روز

www.abirooz.com/.../1211-اطلاعات-ضروری-برای-داش...

·          

·          

Translate this page

Jul 21, 2014 - جایگزین کردن نوشابه های رژیمی به جای نوشابه های مرسوم راه خوبی برای ... نیز باشد، می تواند چربی های اضافه ی ناحیه کمر و شکم افراد چاق را کاهش دهد.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
یا مقلّب القلوب و الابصار یا مدبر اللیل و النهار یا محوّل الحول و الاحوال حوّل حالنا الى احسن الحال
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 235
  • کل نظرات : 2
  • افراد آنلاین : 6
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 38
  • آی پی دیروز : 47
  • بازدید امروز : 64
  • باردید دیروز : 169
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,013
  • بازدید ماه : 1,013
  • بازدید سال : 9,275
  • بازدید کلی : 157,360